[Pardus-kullanicilari] interneti olmayan veya limitli olanlar için bir fikir

irfan bilgili irfanbilgili at superonline.com
13 Mar 2008 Per 11:49:06 EET

evde limitli internet kullanıyorum
ve sık sık pardusu ve diğer bazı dağıtımları silip tekrar kurduğum oluyor
dolayısıyla her seferinde paketleri yeniden indirmek baya sıkıntılı oluyor

işyerinde ise limitsiz internet var
paketlerin büyük bir kısmını

http://paketler.pardus.org.tr/pardus-2007/

adresinden indirdim hatta contrib deposundanda bazı paketleri indirdim
önce bir klasöre atıp burdan pisi komutu ile kurmayı denedim ancak bağımlılıkların bazıları yüzünden sorun çıktı
aklıma bu dosyaları /var/cache/pisi/packages içine kopyalamak geldi ve öyle de yaptım ancak paket yöneticisi ayarlarından bu geçici dosya klasörünün içini boşaltmaması ilgili alanı seçemiz gerekiyor. daha sonra kurmaya çalıştığım paketleri küçük bağımlılıklarını indirerek kurdu yani bu paketleri tekrar indirmek zorunda kalmadım

aklımda diski uygun şekilde bölümlendirip
/home klasörü için ayrı
/var/cache/pisi/packages için ayrı
linux kurulumu için ayrı bir disk bölümü ayırarak kurulumdan sonra /etc/fstab içerisinden bu bölümleri bağlayarak
her seferinde kopyalamak zorunda kalmadan kaldığı yerden devam edecek şekilde ayarlayacağım ama tabi linux konusunda öğreneceğim çok şey var