[Pardus-kullanicilari] Akademik Çalışmalar için Pardus Yeterli mi?

Emre ERENOGLU erenoglu at gmail.com
4 Mar 2008 Sal 13:56:04 EET

Pardus gayet  yeterli olacaktir bu istekler icin:

2008/3/4 Fehmi YAZICI <yazicifehmi at yahoo.com>:

> Her kesime hitap edebilecek (öğrenci ve araştırıcılar) ve windows'a
> ihtiyaç duymayacak bir durumda mıyız veya ne zaman burada olacağız.
>
> Bana göre genel olarak gerekli unsurlar şunlar;
>
> 1. Kelime işlemci

openoffice write

> 2. Hesap Çizelgesi

openoffice calc ama asagida yeterli degil demissiniz, bakmak lazim.

> 3. Sunum

openoffice impress

> 4. Grafik oluşturma programı (bilimsel çalışmalar için yeterli seviyede)

Grafikten kastiniz ne anlayamadim ama excel ile yapiliyorsa calc ile de
yapabilirsiniz.

> 5. İstatistik programı (konsol kullanmadan işimizi yapabileceğimiz)

Su ubuntu forumunda bayaa tartismislar, bastan sona (4 sayfa) okuyun derim:
Ozetle, SPSS linux surumunu cikarmis, bilmiyorum kurumunuz bunu size saglar
mi. Olmadi, herkes "R" denen yazilimi onermis, ogrenmesi belki biraz zaman
alabilirmis, ama bi kere kendinizi alistirdiginizda, hayat boyu
kullanabilirmissiniz ve SPSS'den de cok daha kuvvetliymis. biometric dna vs.
research yapanlar ozellikle kullaniyrolarmis, ayrica bazi islemler icin
hazir bir takim paketler de varmis. sitesi surada:
http://www.r-project.org/
Burada da bir Grafik Arabirim varmis: http://rkward.sourceforge.net/
versiyonu cok dusuk oldugundan duzgun calismiyor olabilir.
bir GUI de burada: http://socserv.mcmaster.ca/jfox/Misc/Rcmdr/   belki bu
daha iyi calisir.

> 6. Biyokimyasal formülleri yazma programı

Bunu tam bilemedmi, windows'da kullandiginiz bir program varsa ve
soylerseniz onun muadili bulunabilir. Genelde bilim adamlarinin Linux
kullandigi dusunulurse, program bulamamak soz konusu olamaz, ancak
buldugunuz program "windows'dan alisik oldugunuz grafik arabilrimle vs"
calismiyor olabilir.

> Bu liste uzatılabilir (uzmanlık alanına göre) ama mevcut listeye göre
> benim çözemediğim eksiklikler şunlar;
>
> 4. Open office nin grafik oluşturma programı yetersiz (standart hataları
> herbir sütun için ekleyemiyorsun)

Son versiyonu denediniz mi? Gelismeler vardi. Ayrica kullanici listesine bir
mail atabilirsiniz, belki sizin gibi sorunu olan baskasi vardir ve
cozmustur? Gnumeric de belki bir takim sorunlarinizi cozebilir?

> 5. SPSS ayarında bir grafik arayüzlü program yok.

verdigim linki bir incelerseniz belki bi cozum olur. Hem grafik arabirim
olmasi sart mi? R-Project'i ogrenseniz belki de cok daha rahat ve SPSS'den
daha hizli kullanabileceksiniz.

> 6. Bu konuyu henüz denemedim ama en az chemoffice ayarında bir program
> gerekli.

Su siteleri buldum:
http://linux4u.jinr.ru/chemistry/linux4chemistry.htm
http://www.linuxlinks.com/Software/Scientific/Chemistry/

> Bunlar olması durumunda  akademisyenler  makale ve kitap yazmada  başka
> platformlara ihtiyaç duymayacaklardır.
>
> Sizlerin fikirlerini de duymak çok faydalı olacaktır
> İyi çalışmalar
>
> Fehmi YAZICI
> Öğretim Üyesi

Bunlarin disinda, programlari Wine ile ve/veya mecbur kaldikca sanal makina
altinda da calistirabilirsiniz.

Kolay gelsin,

--
Emre Erenoglu