Akademik Çalışmalar için Pardus Yeterli mi?

Fehmi YAZICI yazicifehmi at yahoo.com
4 Mar 2008 Sal 11:59:34 EET

Her kesime hitap edebilecek (öğrenci ve araştırıcılar) ve windows'a ihtiyaç duymayacak bir durumda mıyız veya ne zaman burada olacağız.

Bana göre genel olarak gerekli unsurlar şunlar;

1. Kelime iÅŸlemci
2. Hesap Çizelgesi
3. Sunum
4. Grafik oluşturma programı (bilimsel çalışmalar için yeterli seviyede)
5. İstatistik programı (konsol kullanmadan işimizi yapabileceğimiz)
6. Biyokimyasal formülleri yazma programı

Bu liste uzatılabilir (uzmanlık alanına göre) ama mevcut listeye göre benim çözemediğim eksiklikler şunlar;

4. Open office nin grafik oluşturma programı yetersiz (standart hataları herbir sütun için ekleyemiyorsun)

5. SPSS ayarında bir grafik arayüzlü program yok.

6. Bu konuyu henüz denemedim ama en az chemoffice ayarında bir program gerekli.

Bunlar olması durumunda  akademisyenler  makale ve kitap yazmada  başka  platformlara ihtiyaç duymayacaklardır.

Sizlerin fikirlerini de duymak çok faydalı olacaktır
İyi çalışmalar

Fehmi YAZICI
Öğretim Üyesi

Looking for last minute shopping deals?  Find them fast with Yahoo! Search.