[Pardus-kullanicilari] pardus 2008 ömür törpüsü

TalgaNlý Çakrak BuþguT talganlicakrakbusgut at gmail.com
27 Haz 2008 Cum 13:29:28 EEST

Ä°rfan bey,

Siz, randevularınıza tam vaktinde gider misiniz?  Daha önce hiç kimseyi
bekletmediniz mi?  Birşeyi yapacağınıza  dair söz verdiğinizde  hiç
etkileyenler yüzünden aksattığınız olmadı mı, olduysa anlık olarak
karşınızdakine gerekçesiyle haber verdiniz mi?

Bir arkadaşınız, randevuya biraz geç kaldı diye "sözünü tutmamış olduğundan"
kendisiyle konuşmaktan vazgeçtiğiniz oldu mu?

Daha önce hiç kod yazmaya çalıştınız mı? Denemediyseniz (ben yazmaya
çalışıyorum ve bu sene açık lisede ders uygulamalı görmeye başlayacağım),
bir deneyiniz...

Öğrendiklerimle, Pardus'a katkıda bulunabileceğim günleri iple çekiyorum...

Geçtiğimiz ay yaşadığım birşeyi anlatayım (Yasal Windows kullanıcısıyım):

Windows'a girip, sistemi çökerten bir virüs yüzünden formatlayıp
(Harddiskleri Pardus ile formatladıktan sonra), yeni bölümlendirmeleri
yapıp, Windows + (Güncellemelerinden sonra) - Pardus kurma işlemine
başladım.

Windows yüklemesi bitti ve Güncellemeleri kurmaya (mâlûmunuz, biraz uzun ve
aşamalı bir iş) başladım.

İlk yüklemelerden sonra, yeniden başlattığımda; güncelleme yapıyor gibi
gözükse de,  başarısız oldu, yeniden ve yeniden denememe rağmen bir türlü
güncelleme devam etmedi.

Bunun üzerine Microsoft'a telefon açtım (sesim kaydedildi) ve görevli sistem
mühendisiyle konuşarak durumu izâh ettim. Bilgisyarda mevcut bir casus
yazılımın veya programın yapabileceğini söylediyse de, yeni Windows
kurulumundan sonra, ilk iş olarak güncelleme yaptığımı yeniden hatırlatarak;

"Windows'un içerisinde casus yazılım mı var ki; böyle bir sorun yaratsın,
Microsoft casusluk mu yapıyor? " dediğimde;

Kem küm, "Yok efendim" falan filan dedi. Sonrasında siteden bir exe dosyası
indirterek, hata düzelttirdi.

Siz, satın aldığınız herhangi bir ürün (tv, müzik seti, telefon vb) veya
kullandığınız herhangi bir program bozulduğu veya hata verdiğinde hakkınızı
arayıp, hesap soruyor veya bu gecikme için verdiğiniz tepkiye benzer
tepkiler veriyor musunuz?

Kısıtlı imkân ve gönüllü çalışmalarla yapılmakta olan ve bu kadar önemli bir
programa kullanıp, hata bildirerek olsun destek vermek yerine, neredeyse
kullanmak için para isteyecekseniz...

 Tabiiki, kullanıp - kullanmamakta özgürsünüz...

Selamlar,

Mustafa Sarı

27 Haziran 2008 Cuma 09:29 tarihinde irfan bilgili <
irfanbilgili at superonline.com> yazmış: