[Pardus-kullanicilari] 2008 RC 2 hatalar

AhMeT BagAtIr biobagatir at gmail.com
19 Haz 2008 Per 15:47:24 EEST

Selamlar,
Epey düşünüp,tüm olası kayıp ve muhtemel sorunları göz önüne alıp, 2008 RC2
denemeye karar verdim.
Keşke o çok emek harcadığım,ara sıra kapanmama sorunu dışında, hiç bir
sorunu olmayan,güzel sistemime ellemeseydim.
Neyse...
2008 RC 2 de şunlarla karşılaştım ve şöyle yaptım.
1.Grup error no 2 hatası. Bu hata için grubu 2008 RC2 cd den yeniden
yükledim,seçenekleri değiştirdim.
(title Pardus 2008RC2
root (hd0,0)
kernel (hd0,0)/boot/kernel-2.6.25.7-99 root=LABEL=PARDUS_ROOT vga=0x317
mudur=language:tr
initrd (hd0,0)/boot/initramfs-2.6.25.7-99)

2. Kurulumda formatlanmayan /home dizinini bağlayamama hatası.
Bu hata için /etc/fstab içinde /home dizinini UUID ile bağlanmasını
sağladım.Böylece feski dosyalarıma kavuştum.
Bu noktaya arkadaşların dikkatini çekmek isterim. fstab içinde diski sadece
LABEL ile bağlama zorunluluğu yok.
Formatlanmayan diskin LABEL i olmasa bile UUID si her zaman var.Fstab şöyle
oldu:
<dump/pass>
#LABEL=PARDUS_HOME    /home            ext3      defaults,user_xattr,noatime
0 0
UUID=9b473cbd-6b2e-4e51-b788-36c85dad4c98    /home            ext3
defaults,user_xattr,noatime 0 0
LABEL=PARDUS_ROOT    /                ext3      defaults,user_xattr,noatime
0 0
LABEL=PARDUS_SWAP    none             swap      defaults,sw          0 0
proc                 /proc            proc      nosuid,noexec        0 0
sysfs                /sys             sysfs     defaults             0 0
debugfs              /sys/kernel/debug debugfs   defaults             0 0
tmpfs                /dev/shm         tmpfs     nodev,nosuid,noexec  0 0

3. Wheel grubuna kayıtlı normal kullanıcıda (dbus-daemon çalışmasına rağmen)
"dbus'a bağlanılamadı" hatası
network-manager,network-aplet ,pisi gibi uygulamalarda bu sorun var.
Konsolda root olup denedim,aynı hatayı tekrarlıyor.Tasma açılıyor fakat
servis yöneticisi programcığı çalışmıyor. dbus a bağlanılamadı hatası
veriyor.
service dbus restart gibi komutuda çözemedi.
Ancak sisteme kdm den root olarak girersem hiç bir sorunla
karşılaşmıyorum.Bu da kullanıcı haklarına bakmayı aklıma getirdi.
Normal kullanıcı için bazı hak düzenlemeleri denedim,sonuç olumsuz.
Böylece kaldım.Bu nktada yardıma ihtiyacım var.
(Şu anda root login olarak yazabiliyorum)