[Pardus-kullanicilari] harici disk güvenli kaldırma sorunu..

Serdar DALGIC serdar at cclub.metu.edu.tr
13 Haz 2008 Cum 03:06:14 EEST

enes yıldız wrote On 13-06-2008 02:50:
> winde güvenli kaldır deyince duruyor. durması mantıklı, çünkü
> dönüyorken usb kablosunu çektiğinizde disk başlığı park etmeden
> kapatmış olursunuz. bunun da zararlarından bahsediliyor. teknik
> detayını bilmiyorum.

usb harici diskiniz elektriği bilgisayardan mı alıyor, yoksa fişten mi?

güvenli kaldır'ın amacı, ntfs, ext3 gibi dosya sistemlerinin çeşitli
özellikleri var, dosya sisteminin yapısına göre cleaner/journalling v.s.
gibi, güvenli kaldır'ın amacı da verimlilik açısında diskinize yazılması
geciktirilmiş ya da bekleyen verilerin diske yazılmasını garantiledikten
sonra bağlantıyı kesmek.. diske elektrik gitmesini engellemek değil..
hatta güvenli kaldırdığınız bir usb veri kaynağının simgesi masaüstünden
gitmez, çift tıklayıp konqueror ile açtığınızda yeniden mount eder ve
kullanırsınız..

güvenli kaldırmak umount etmek bir nevi, yani diski sistemden ayırmak,
ama diske elektrik gidiyorsa disk dönmeye devam edecektir (tabi bu bir
de diskin yapısına/markasına filan bağlı) en azından benim harici
diskimde olan bu.. (diğerlerinde de böyle olduğunu düşünüyorum..)

> esas sorun dönmesi de değil, güvenli kaldır dediğim halde, diski
> çıkarıp yeniden taktığımda, güvenli kaldırmadan çıkarmışım gibi
> muamele etmesi, root yetkileri istemesi.  güvenli kaldır, harici disk
> için çalışmıyor demek istiyorum

root yetkileri istemesi dediğiniz "harddiskiniz düzgün kapatılmamış,
istiyorsanız -force parametresiyle bağlamayı deneyin" gibi bir yazı mı?