[Pardus-kullanicilari] 2008 baslarken... Sorunum bir degil... :-(

Omer Ozen ofozen at yahoo.ca
8 Haz 2008 Paz 00:17:02 EEST

Merhaba Hüseyin Bey,

Önce ilginiz için teşekkür ederim.

Yerel yazıcım Canon BJC-4400

2007 ile sorunsuz çalışıyordu. Kurulması da sorun çıkarmamıştı. Ancak 2008'de Çevre Birimleri'nden girdiğim Yazıcılar'da kurmak istediğimde, daha önce de belirttiğim gibi 'Yazıcı Ekle' sihirbazında 'Yerel Yazıcı' seçeneğini vermiyor. Dolayısıyla diğer seçenekleri - ez kaza, belki aldatırım, kabul eder diye ;-) - denememe karşın bir sonuca varamadım.

Önceki günkü yazışmalardan deneyimli olduğum için kurulum yaparken yazıcıyı çalışır biçimde bırakmıştım, ama burada gördüğüm 'yazıcım kendi kendine tanınmış' mutlu kullanıcılarından olamadım ne yazık ki... :-(

Sonuçta şu anda doğrudan bilgisayara bağlı olan yazıcıyı tanıtamıyorum. Ama ağ üzerinden (Samba marifetiyle) Windows makinede kurulu Minolta PageWorks20'yi özgün sürücüsü olmamasına karşın başka sürücüleri deneyerek tanıtabildim.

Başka bir makine olan, Nuh Tufanı'ndan :-) kalma bir makineye (Celeron 433) kurmuş olduğum 2007.3 üzerinde yeniden Canon BJC4400 (paralel bağlantılı) yazıcıyı denedim ve hiçbir sorunla karşılaşmadan kurdum; 2007.3 daha önce de olduğu gibi rahatlıkla tanıdı.

Önermiş olduğunuz 'diğer yazıcıları sil' yöntemini deniyorum, ancak silinmiyor. 'Kaldır' seçeneğiyle silmeye çalışıyorum, cık, çıt çıkmıyor.

Kuşkusuz Minolta'yı silmeye yeltenmiyorum bile; bi de onu yitirirsem herhangi bir baskı alamam. :-)

'foo2zjs' sürücüsünü de öneriniz üzerine yükleyip kurdum, bir şey değişmedi; 'Yerel Yazıcı' seçeneğini vermiyor kurulum sihirbazı.... :-(

Skype'a ilişkin; ses ayarlarında biraz uğraştım, ses çıkmaya başladı, 'test servisi' de yanıt verdi, ancak değişik mikrofon ve kulaklık denememe karşın kendi sesimi duyuramıyorum.

Karşılıklı iletişimde de karşıdaki kişinin ses ve görüntüsünü alıyorum, ancak kendi ses ve görüntümü gönderemiyorum. :-(

Kurulu olan QCM USB kamerayı Skype tanıyor, ancak 'test' dediğimde test penceresi beyaz olup kalıyor.

Başka bir kamerayla (yine Logitech) deneme yaptım. Anladığım kadarıyla onu tanıdı.
Ancak çok koyu -belli belirsiz bazı görüntüler görebiliyorum- bir sonuç veriyor. Skype üzerinde MSN'de olduğu gibi görüntüyle oynama olanağı olmadığından görüntüyü daha açık biçime getiremiyorum.

Anlaşılan dahaca Pardus üzerinden birçok işlemi gerçekleştiremeyeceğiz ve de Windows'a mahkûm bir durumda yaşama devam edeceğiz... Billy kıs kıs gülüyordur şimdi... ;-) daha doğrusu :-(

Başka bir yöntem olmadığı sürece bu böyle...

İlginiz için yeniden çok teşekkürler.

Acaba yeniden kurulum yapsam bir düzelme olur mu dersiniz?

Göze alamıyorum doğrusu... Bu kadar ayarı yeniden yapmak bana ağır gelir... :-$

Başka eksiklikler de var; artık onlar için ve kararlı sürüme yükselmek için güncellemeleri bekleyeceğiz.

Herhalde kararlı sürümü yeniden yükleyip CD'den kurmayacağız değil mi? Ne dersiniz?

Yoksa intihar felan ederim... ;-) Pardus 2008 kurbanı derler ardımdan... :-)

Esenlikle...

Ömer Özen