[Pardus-kullanicilari] 2007 den 2008 beta ya geçiş

ismail dr.ismailbalcioglu at gmail.com
6 Haz 2008 Cum 17:19:35 EEST

XP C de kurulu şu anda.Ben tamamen kaldırmayı düşünüyorum.D de ise Pardus
2007.3 kurulu gayet güzel bir şekilde çalışıyor.2008 tam şeklini almadan
rayında giden sistemi bozmak istemiyorum
XP yi tamamen kaldıracağın Cye 2008 i kuracağım.
Yanlış anlamadıysam.2008 kurulumundan sonra 2008 den 2007.3 ün /boot/Grub
dizinin açıyorum.Oradaki 2007.3 için olan title kopyalıyorum.Daha sonra 2008
in grub.conf dosyasını root olarak açıp 2007.3 den kopyaladığım title ı 2008
in grub.conf dosyasına yapıştırıp kaydediyorum.2007.3 de 2008 in GRUB una
eklenmiş oluyor.Tek bir sabit disk var şu anda C:60"windows" D:90"Pardus
2007.3"
Bir sorum daha olacaktı:
90 GB lik kısmı"2007.3 kurulu" GParted ile"2007.3 ün çalışan CD sini takarak
30 veya 40 GB'a düşürüp "Pardus 2007.3 e zarar vermeden" 50 veya 60 GB lık
logical partition oluşturmak mümkün mü?"Sadece depolama ortamı için veya
başka dağıtımları deneyebilmek için.Ve kaç tane böyle logical partition
oluşturabiliriz.
/dev/sda1   Pardus 2008  60 GB  -Şu anda XP var-
/dev/sda2   Extended
      /dev/sda5  Pardus 2007.3    30 GB
      /dev/sda6 "Diğer dağıtımlar için"  20 GB
      /dev/sda7 "sadece belgelik"    40 GB
Böyle bir düzenlemeyi yapabilir miyim?
Kusura bakmayın uzun oldu biraz.