[Pardus-kullanicilari] 2008 Beta ve Ýlk Ýzlenimler..

Osman Yarguzel osmanyarguzel at gmail.com
5 Haz 2008 Per 20:31:47 EEST

Gerçekten Pardus 2008 Muhteşem olmuş, tüm geliştiricilerin ellerine sağlık..
Fedora 8.0 dışında hiç bir linux dağıtımı (pardus 2007.3 dahil) kuramadığım
LENOVO laptobuma,bu gün 2008 beta kurdum. İlk izlenimlerimi paylaşmak
istiyorum..

Bu özellikleri çok sevdim..

* Pardus'un ISO linux' e geçmesi çok iyi olmuş..
* Ethernet, Wireless ve Web Kameram hepsi birden tanındılar..
* Intel Paylaşımlı Grafik kartım (X3000) 3B desteği ile tanındı..
* Bir çok yenilikler var çok güzel olmuş..Samsung ML1610 yazıcımın USB
kablosunu taktım..Hiç bir işlem yapmadan baktım ki tanınmış sorunsuz
çalışıyor..
* Kurulumdan sonraki ayarlar (Duvar kağıdı, v.b) çok isabetli olmuş..
* Kurulum çok kolay ve sorunsuz..Ayrıca bana çok hızlı geldi..
* Kurulu sırasında Disk bölümleme oldukça kolay ve kullanışlı hale
getirilmiş, çok güzel olmuş..
* Tasma > Sistem seçeneklerindeki Görüntü ve Ekran Ayarları çok iyi olmuş..

Bu özellikler daha iyi olabilirdi..

* Ön tanımlı gelen yeni simge setini (Milky) çok sevemedim..Pardus'a sanki
amatör bir hava katmış..NUvola gibi, Crystal Clear gibi setler çok daha iyi
duruyor..Herhalde Pardus 2008 en fazla simge setinden eleÅŸtiri alacak diye
düşünüyorum..
* Turuncu renk sanki biraz itici geldi bana..Özellikle Masaüstündeki Sistem
simgesine tıklayınca gelen ekranın okunabilirliği çok iyi değil
gibi..(Turuncu üzerine turuncu)
* Ön tanımlı gelen yazı tipleri için daha güzel yazı tipleri seçilebilirdi..

ama sağlık olsun, ellerinize sağlık..Bunlarda zamanla düzelir..

Bunlarda karşılaştığım sorunlar ;

* Kurulum bittikten sonra, Windows'u Gruba Eklemedi..Daha sonra Açılış
Yöneticisinden elle ayarlamak zorunda kaldım..
* Paket yöneticisi, paket kurarken ve bir kaç paket güncellerken "Ağ hatası"
deyip işlemi sonlandırdı..
* Web kameramı test-webcam -v4l2 komutu ile çalıştırdım..Mplayer ile görüntü
açıldı..Mplayeri kapadığım zaman konsolda Mplayer için çökme hatası verdi..
* Depo ve Contrib depodaki paket sayısı sanki eskisine göre daha
az..Aradıklarımızı bulamadık..
* Depo ve Contrib deponun Web arayüzünden indirdiğim *.pisi uzantılı
dosyaları kurmak için çift tıkladığımda "kuruluyor" diyor ve hiç bir uyarı
vermeden kapanıyor..Paketler kurulmuyor..
* Picasa, Google Earth gibi uygulamalar da pisi paketleri gibi kurulmadan
çıktı..

Tabii ki bu bir beta sürüm..Bunun farkında olarak kurdum..Bu ve bu tür
hataların da Kararlı sürüme kadar düzeltileceğini düşünüyorum..(Aman ne olur
bir karar verin çok zor değilse kararlı sürümde bu simge setini ön tanımlı
yapmayın..)

Tüm Geliştiricilere ve kullanıcılara sağlık dolu Pardus'lu günler dilerim..

Osman Yargüzel
Elektronik Mühendisi