[Pardus-kullanicilari] Mysql baglanamama sorunu

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
1 Haz 2008 Paz 14:23:21 EEST

01 Haziran 2008 Pazar 12:30 tarihinde ibrahim erol
<ibrahimerol at inbox.com> yazdı:
> Günaydın, sizin sorunuza cevap olmayacak ama ben de benzer bir konuda sıkıntımı belirteyim istedim. php ile dosya oluşturma-silme-düzenleme işlemlerini yapmada sıkıntı yaşıyorum, daha önce sormuştum, yetkilendirmelerle ilgili olduğu söylenmişti, dosyaları root olmadan ulaşabileceğim bir klasöre aldım, yine hata mesajları aldım. Bu konuda araştırdım, çok da birşey öğrenemedim. Ayrıca Apache ile ilgili sitesinden de çok birşey anlayabildiğimi söyleyemem. mysql-apache kullanımı ile, yetkilendirmeler ile ilgili kaynak gösterebilir misiniz? Teşekkür ederim;
> [...]

root olmadan ulaşabileceğiniz dizin hangisidir? Bahsettiğiniz dizinin
izinleri nasıldır? Dizin apache:apache 'ye verilmiş midir?

Konu şudur: Sizin masaüstünüzden ulaşabilmeniz, apache'nin - php'nin o
dosyalara/dizinlere yazma hakkı olduğu anlamına gelmez.. Dizin
izilerini 0777 olarak ayarlayıp deneyin, sonra gittikçe daraltın,
böylece kullanmanız gereken izinleri de öğrenmiş olursunuz..