[Pardus-kullanicilari] 2008 yükseltmesi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
1 Haz 2008 Paz 03:13:37 EEST

> Yukarıdaki takvime göre silsileyi izlersek, 3 hazirandan itibaren
> kademeli olarak 2008 sürümüne geçeceğiz. 2007.2 sürümünde
> (anımsayabildiğim kadarıyla), önce RC sürümünü kullanmaya başlamıştık
> güncelleştirmelerle, sonra da yine güncelleme yoluyla kararlı sürüme
> geçmiştik.

 Orada sadece baselayout paketi güncellemesi olmuştu, yeni sürümün
sadece adı yanlışlıkla ve kısa süreliğine kararlı depoya girmişti. Onun
dışında bütün sürümlerde kararlı depoyu kullanan kullanıcılar "yeni
sürümün kararlısı çıkınca" yeni sürüme geçmişti.

> Buradan yaptığım çıkarımlarla tıpkı daha önceki sürümde
> olduğu gibi güncelleme yoluyla önce 2008 BETA ardından aynı yolla
> 2008 RC1 .... takiben de yine 23 haziran günü pisi güncellemesiyle
> 2008 kararlı sürümünü kullanmaya başlayacağız inşallah.
> Sanırım yanılmıyorum?

 2007.X serisinde elimizden geldiğince API/ABI (basitce geri
uyumluluk diyebiliriz) kırmamaya çalıştık, ancak 2008 de daha çok
yenilik getirebilmek için bu kamburu sırtımızdan attık ve 2007
uyumluluğunu (özellikle programcılar açısından) bazı paketlerde bozduk.
Bir değişiklik olmazsa şu anki işleyişimiz major sürümleri aynı olan
(mesela 2007) sürümler arasında (mesela 2007.1 ile 2007.2) arasında
uyumluluğu bozmamak, fakat farklı majör sürümler arasında (mesela 2007
ile 2008) bu uyumluluğu bozarak karşılığında daha yeni teknolojiler
(policykit gibi), daha çok donanım desteği (yeni kernel ve sürücüler
gibi), yazılımların en güncel sürümlerini (API/ABI bozsa bile) depoya
almak vs. şeklinde işliyor.

 2007 - 2008 geçiş olacak mı, nasıl olacak gibi konulara henüz karar
vermedik. Bu kararı vermemizdeki en önemli gerekliliklerden biri
2008'in son halini aldığında 2007 ye özel olarak ne yapılması
gerektiğinin netleşmesini bekliyor olmamız, özellikle geçiş yapılabilir
olacaksa sıfır 2008 kurulumu ile 2007-2008 geçişi arasında farklar
olacaktır, belki basit bir depo değişikliği yeterli olabilir, ya da bazı
özel işlemlerin yapılması gerekebilir.

 Özetle şu anda bu konu net değil, ve 2008 çıkmadan bu konuda kimsenin
net bir cevap verebileceğini zannetmiyorum.