[Pardus-kullanicilari] pardus yetkililerine

Çetin Meriçli cmericli at fisek.com.tr
29 Tem 2008 Sal 18:10:38 EEST

Merhabalar

"Örneklerinizin alakası yok", sebebi de bu konu ile örnek olarak
verdiğiniz durum arasında benzer şartlardan bahsedemeyecek olmamız. Kamu
kuruluşlarında kullanılacak bilgi işlem altyapısının (hem donanım, hem
yazılım) parasını devlet (aslında dolaylı yoldan hepimiz) veriyor.
Dolayısı ile tamamen eşit şartlardaki alternatiflerden değil de
aralarında çok ciddi bir maliyet farkı olan alternatiflerden
bahsediyoruz. Bu durumda devlet rahatça "kendi kurumumda onu değil bunu
kullanacağım" diye dayatabilir, dayatmalıdır da. Bunun kişisel
özgürlüklerle filan bir alakası yoktur. Bugün hangi kurumda çalışırsanız
çalışın, o kurumun çeşitli konulardaki kural ve politikalarına
(kılık-kıyafet, mesai saatleri, ofis düzeni vs) uymak zorundasınızdır.
Bu da gayet doğaldır ve örneğin kimse kalkıp mesai saatleri hakkında "bu
özgürlüğe aykırıdır, ben ne zaman istersem o zaman gelir giderim" demeyi
aklından bile geçirmez.

Burada kimseyi doğruya, güzele yöneltmekten filan değil, gayet rasyonel
bir şekilde çıkar korumaktan bahsediyoruz. Tüm diğer getirileri bir yana
sadece mali açıdan devletin/ülkenin çıkarlarının korunması için bile
Pardus yaygınlaşmak zorundadır.

Çetin Meriçli