[Pardus-kullanicilari] pardus yetkililerine

Okan Ünal ok4nunal at yahoo.com.tr
29 Tem 2008 Sal 18:08:18 EEST

Irak örneği çok yanlıştır. Zaten özgürlük için gitmeyen aklında özgürlük
olmayan tüm amacı petrol kaynaklarını ele geçirmek olan bunun için halkı
da dahil tüm dünyaya rahatlıkla sahte raporlar çıkartıp yalan
söyleyebilen Amerika'dan Irak'ı özgürleştirmesini beklemiyorduk.

Gelelim Pardus meselesine. Pardus kişisel kullanım için sadece bir
tercihtir. Ancak iş kamuya gelince Pardus'la kazanacaklarımızın oldukça
yüksek olduğunu düşünüyorum. Lisans ücretleri, bilgisayarların yeni olma
zorunluluğu gibi pek çok soruna Pardus'la çözüm bulunabilir. Ayrıca
kendi ülkesi için geliştirilmiş ya da tüm dünyanın kullandığı Linux
türevlerini kamu dairelerinde kullanmasını zorunlu hale getiren pek çok
devlet var. Yani ilk ülkemizde uygulanacak bir durum değil.

Ayrıca özellikle okullarda öğrencilere Pardus'la eğitim vermek
öğrencilerin bu sisteme olan alışkanlıklarını arttıracağından mutlaka
yapılması gereken bir iştir. Bunun yanında okullardan başlanarak tüm
kamu kurum ve kuruluşlarında Pardus'a geçilmesi sağlanmalıdır.

Ayrıca Microsoft başkanı Bill Gates Türkiye'ye sadece bir kez gelmiştir.
O da öğretmenlere dizüstü  bilgisayar kampanyası sırasındadır. Bunun
amacı sevgili öğretmenlerimizi o zamanlar yeni ismini duyuran Pardus'a
geçmelerini engellemektir. Böyle bir bilgisayar alıp Pardus'a geçen
öğretmenlerin de okullarında yavaş yavaş Pardus'a geçmesi konusunda
ısrarcı olmaları beklenirdi. Ancak kaçırdığımız fırsat ilk ve son olsun.
Bundan sonra bu gibi durumlarda Pardus kullanılması için hemen şimdiden
kampanya yapmalıyız.