[Pardus-kullanicilari] Kablosuz bagliyim... ama degilim.... :-) ya da :-(

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
20 Tem 2008 Paz 03:37:25 EEST

Merhaba Omer Beyö

2008/7/20 Omer Ozen <ofozen at yahoo.ca>:

> Omer-pardus3 ~ # iwconfig wlan0 channel
> Error for wireless request "Set Frequency" (8B04) :
>     too few arguments.

benim hatam, channel'dan sonra kablosuz ağınızın kanal numarasını
(biliyorsanız) girmek gerekiyor ama önemsemeyelim şu anda.

> Omer-pardus3 ~ #        iwconfig wlan0 scan
> iwconfig: unknown command "scan"

Bu da benim hatam, gece olunca böyle oluyor demek ki. Komut iwconfig değil
iwlist olacak.

> Sonra gittim yeniden bağlanmaya, durum aynı.
> Bu arada otomatik bağlanmak istediğimde şöyle bir hata veriyor:
> tr.orf.pardus.comar.python.password Length Error: Password length should be
> betwen 8 and 63.

Bu hata, girdiğiniz şifrenin 8 ila 63 karakter olması gerektiğiniz söylüyor.
Doğru giriyor musunuz acaba? Bir de modeminizde kablosuz bağlantı güvenliği
WPA mı yoksa WEP olarak mı ayarlı? Eğer modeminize giremiyorsanız
Windows'daki (varsa) bağlantı ayarlarından da görmek mümkün olabilir. Çözüm
yöntemi buna göre değişecektir.

> Bağlantıyı tarattığımda yanında otomatik olarak MAC adresi veriyor ancak
> modemdeki ana adresle farklılık gösteriyor.

Baglantı taramasında gördüğünüz mac adresi modeminizin (erişim noktanızın)
MAC adresi, yani kablosuz usb kartınızın değil.

> MAC adresi ayrıca bu makinede girmem gerekiyor mu? Gerekiyorsa, nereden
> gireceğim? Aradım ama MAC adresine benzer bir bölüm bulamadım.

Bazı modemlerde ek güvenlik tedbiri olarak MAC adres filtrelemesi
kullanılıyor. Yani bilinmeyen MAC adresilerine sahip ag kartları bu kablosuz
bağlantıyı kullanamıyor. Sizin modeminizde bu ayar yapılmış mı bilemiyorum,
eğer yapılmış ise, sizin kartınızın MAC adresinin modemde tanıtılmış olması
gerekir.

Eğer bu kart ile Windows'dan düzgün bağlanabiliyorsanız (windows kuruluysa
tabii) bir şey yapmanıza gerek yok. Ya da bu aynı kart ile başka bir PC'den
veya notebook'tan bağlanabildiyseniz daha önce yine bir şey yapmanıza gerek
yok. Ancak bunlar yapılmadıysa o zaman:

ifconfig -a   komutunun çıktısındaki wlan0 ile ilgili bölümdeki *HWaddr
00:00:00:00:00:09* gibi olan adresi modeminize girmek gerekecek.

> Girdileri elle yapınca bağlı gösteriyor, herhangi bir hata uyarısı vermiyor
> ancak, internette herhangi bir sayfa açamıyor.

Bu MAC adres filtresinden kaynaklanıyor gibime geliyor bana. Ama emin
olamıyorum.  İşlemleri elle yapmadan önce, otomatik olarak yapıp hata
mesajını aldıktan hemen sonra, şu komutu yazıp çıktısını verebilir misiniz?

tail /var/log/syslog    ve eger mumkunse,

dmesg  komutunun çıktısının son 10 satırı ilginç olabilir. Bunların hiçbiri
çalışmaz ise, sanırım kernel ile gelen modüller hala sorunlu diyeceğiz, o
zaman:

1) ilgili modulleri /etc/modprobe.d/blacklist-compat dosyasının içine
blacklist satırları yazarak ekleyeceğiz, bilgisyarı yeniden başlatacağız.
2) Windows sürücülerinin CD'sini bulup ya da netten indirip, ndiswrapper
programı yardımı ile yükleyeceğiz (
http://tr.pardus-wiki.org/Donan%C4%B1m:Ndiswrapper#S.C3.BCr.C3.BCc.C3.BCn.C3.BCn_y.C3.BCklenmesi
)
3) ndiswrapper'i modprobe edip, ağ yöneticisi ile yeni bağlantı yaratıp
bağlanmayı deneyeceğiz.
4) eğer çalıştıysa  ndiswrapper için bir satırı
/etc/modules.autoload.d/kernel-2.6 dosyasına ekleyeceğiz ki her açılışta
yüklensin modül.  (MAC Adres filtresi varsa bu da işimize yaramayacak ama).

Bakalım, gene hata olursa yukardaki adımları yapmaya çalışırız, önce MAC
adres filtresinden emin olmak lazım)

Emre