[Pardus-kullanicilari] "pisi" komutu

Serdar DALGIÇ serdar at cclub.metu.edu.tr
18 Tem 2008 Cum 19:26:27 EEST

Merhabalar;

Emre Erenoglu wrote On 18-07-2008 19:21:
> Merhaba,
>
> 2008/7/18 Barbaros Özdemir <barbaros.oezdemir at rwth-aachen.de
> <mailto:barbaros.oezdemir at rwth-aachen.de>>:
>
>     <sildim>
>

> apt-get komutu, Debian dagitiminin gelistirdigi bir paket sisteminin
> bir komutudur. Bunun yaninda apt-cache gibi komutlari da vardir.
>
> Pardus'ta ise Turk muhendislerinin gelistirdigi "pisi" paket sistemi
> kullanilmaktadir. Pisi paket sistemi de en az Debian paket sistemi
> kadar iyi ve hatta Gentoo'nun emerge yapisini da barindirdigindan daha
> da gelismis bir sistemdir.

buraya kadar katılıyorum..

> En onemlisi ise yabanci bagimliligi olmayan, gelisimi asamasinda soz
> sahibi oldugumuz bir Turk teknolojisidir.
ikisi de GPL değil mi neticede? teknik olarak hangisi Pardus projesine
daha uygunsa o kullanılır, apt'yi yabancılar geliştiriyor, kullanmayalım
diye bir şey söz konusu değil. Öyle olsa çekirdeğinden programlarına
herşeyi "Türk"leştirmeye çalışırdık ki o zaman da projenin evrenselliği
kalmazdı. Asıl amaç ihtiyaç duyulan yerlerde Pardus teknolojileri
geliştirmek, bunları da GPL lisansıyla paylaşmak (proje açık kaynak
kodlu olduğu sürece..)