[Pardus-kullanicilari] C# hakkında

Serhan Cosar serhancosar at su.sabanciuniv.edu
18 Tem 2008 Cum 12:04:32 EEST

Merhaba,

Bir ara Linux'de C# olayını araştırmıştım. Karşıma sizin de
bahsettiğiniz gibi Mono çıkmıştı. Bir de bunu bulmuştum:

http://www.gnu.org/software/dotgnu/

Burada hemen anasayfada üç ana projeleri olduğunu anlatıyor. Ben "DotGNU
Portable.NET <http://www.gnu.org/software/dotgnu/pnet.html>" olanı
kurmuştum.

Kurulum için sanırım 7 tane paket kurulumu yapıyorsunuz (sitede bunlar
anlatılıyor, fakat dil ingilizce. Yardımcı olabilmek için burdan
anlatmayı uygun gördüm). Paketlerin kurulumu çok sıkıntı veya sorunlu
değil ben Linux'e ilk başladığım zaman hepsini kurabilmiştim ( çok
dolanbaçlı değil, "make" "make install" vs.. şeklinde tıkır tıkır
kuruluyor hepsi).

Kurduktan sonra "pnetlib" paketinin altında "samples" klasörü var. Orada
örnek bir çok C# kodu koymuşlar onları çalıştırabilir ya da derleyip
sistemi öğrenebilirsiniz. Açıkçası derleme ile ilgili çok tecrübem yok.
Ama çalıştırma konusunda şunları söyleyebilirim. "ilrun" komutu geliyor
bu paketler sayesinde bu komut ile C# programlarının ".exe" dosyalarını
çalıştırabiliyorsunuz.

Çok fazla bilgi veremedim. Dediğim gibi çok tecrübem yok umarım bu
bilgiler işe yarar.

Kolay gelsin