[Pardus-kullanicilari] playonlinux

Ali Iþýngör isingor at gmail.com
16 Tem 2008 Çar 15:50:18 EEST

16 Temmuz 2008 Çarşamba 15:09 tarihinde Firat Ozgul <ozgulfirat at gmail.com>
yazmış:

> Depo tartışmalarını en başından beri takip eden arkadaşlarımın da bildiği
> gibi, biz Pardus-Linux.Org olarak asla ve asla her ÅŸeyin en iyisini biz
> yaparız gibi bir mantık içinde olmadık. Hep dediğim gibi, bu depo;

Ne yazık ki bu tavrınız var. Ve hep de oldu...

Açıkçası söz konusu sitenin, "*Contrib deposu da neymiş? Güvenlik
politikasını da yemişim*..." tavrının ötesinde ortaya koyduğu hiçbir somut
yaklaşımı görmedim. Tam aksine; *Cedega*, *TurboPrint* gibi pek çok warez
paketten başlayan  yolculuğunun günümüzde geldiği noktada da herhangi bir
ciddiyetinin olmadığını düşünüyorum.

Bir yapı düşünün, "*hadi paket deposu açalım*" diye yola çıksınlar ama sözüm
ona depo dedikleri yapıdaki yazılımların lisanslarına ve yeniden dağıtma
koşullarına (Google Earth mesela) hiç bakmamış olsunlar! Daha da komiği,
pspec.xml ve actions.py dosyalarının da ortada olmadığı bir depo
açmalarıydı... Güvenlik politikaları, bakım politikaları, güncelleme
politikaları, hata takip sistemi olmayan bir depo! Yellim yellim lafenya!

Sayın Fırat Özgül;

Eğer alınmazsanız daha da açık konuşacağım.

Yaptığınız iş depo oluşturmak falan değil, "sadece ve sadece" bir FTP
dizinine bir takım dosyaların atılmasıdır. Yaptığını işin ciddiye alınacak
tek bir sorusu vardır Pardus dağıtımı açısından: "*Bu depodaki yazılımlar
Pardus kullanıcılarının sistem kararlılıklarını ve güvenliğini ne kadar
tehdit ediyor?*"

Geliştiricilerimizden Recep Kırmızı bir süre önce güzel bir soru sormuştu:

"Contrib depoları tüm katkıcılara açıktır ve belli bir depo politikasına
sahiptir. Burada yayınlanan tüm paketler iki geliştiricinin onayından geçmek
zorundadır. Size bu iki review'ı almak mı ağır geliyor?"

Bu soru ortada ve son derece açıktır.

> - İyi niyetli bir çabanın ürünüdür.

"*Cehennemin yolları iyi niyet taşlarıyla örülüdür*" demiş bir büyüğümüz...

Pardus-Linux.org'un bugüne sergilediği tavırların, iyiniyet noktasında pek
de inandırıcı olmadığını söylemek durumundayım.

> Şimdiki eksiğimiz ise güvenlik güncellemeleri. Öncelikle bu paketleri
> depoya almadan önce ne yaptığımızı söyleyeyim:
>
> Paket yapıldıktan sonra inşa dosyaları bana gönderiliyor. Paketçiden pisi
> paketi asla kabul edilmiyor. Ben bu inşa dosyalarını aldıktan sonra kendi
> sistemim üzerinde derleyerek pisi paketlerini oluşturuyorum. Oluşan bu pisi
> paketini pisi paket deposuna; inşa dosyalarını ise svn depomuza alıyorum. Şu
> anda bu depolara yazma yetkisi sadece bende ve baş yöneticimiz Bahri'de var.
> Ayrıca paketlerin yeni sürümü çıktığı zaman mümkün olduğunca çabuk bunları
> [...]

Ben burada laf salatasından başka bir şey görmüyorum. Bu mu depo
politikanız? "Ben ve Bahri iki kafadar, güzel paketler yapıyoruz
mekânımızda..."

Bu mudur güvenlik anlayışınız?

> Son olarak, biz iyi bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. Bu işten bir kazancımız
> ve kazanç beklentimiz yok. Tek amacımız Pardus'un gelişmesini sağlamak.
> Elbette bu çaba Pardus Geliştiricilerinin bulunduğu çatı altında da
> yapılabilirdi. Ama biz kendi kendimize ve gayri resmi olarak organize olmayı
> tercih ettik. Bu noktada, "Geliştirici çatısı ve gözetimi altında yapılmayan
> çalışma, çalışmadan sayılmaz. Verilen emek, emek değildir," gibi bir
> yaklaşımı doğru bulmuyoruz.

Kusura bakmayın ama yine laf salatası yapıyorsunuz....

Contrib deposunu yöneten sevgili Eren Türkay, Mersin'de yaşayan, TÜBİTAK
çalışanı olmayan bir lise öğrencisi! Bunun farkında mısınız?

Kendisi topluluktan geliyor ve pek çok noktada olduğu gibi bu noktada da
topluluktan gelen kişilere yetki ve sorumluluk vermekten hiçbir zaman
çekinmedi bu dağıtım. Tek arzumuz, bu işlerin "iki kalas bir heves" tadında
yapılmamasıdır...

Saygılarımla

Ali Işıngör