[Pardus-kullanicilari] playonlinux

Bunyamin VICIL arianus at gmail.com
16 Tem 2008 Çar 13:01:25 EEST

ta başından beri süregelen bu tartışmaya taraf olmama gayretime rağmen
malesef kendime yenilip bir şeyler karalama ihiyacı hissettim.

birden fazla şey söyleyeceğim, yazıyı bir bütün olarak değerlendirip, aradan
cımbızla kelimelere yorum yapmazsanız daha mantıklı olacağı kanısındayım.

- depo ve yazılım fazlalığı özgür yazılım adına bir avantajdır.
- linux.org, freshmeat.net vs vs gibi sitelerde sürekli olarak üretilen ve
gerekli güveni sağlamış yazılımların paketlenmesi bana göre bir
gerekliliktir.
- madem başka depolara olan tepkimiz güvenlik ve bunun getirdiği sonuçlar
ise lütfen pardustan make, make install, configure ve bağıntılı tüm
komutları kaldırın. ya da kurarken en azından uyarı vermesini sağlayın. aksi
takdirde insanlar pardus-wiki aracılığı ile source koddan program kurmayı
öğrenip sistemi kararsız hale getirebilirler.
- pardus-linux'u önceki tutumundan dolayı, temcit pilavı gibi sürekli ısıtıp
ısıtıp gündeme getirilen konular; dünyada, insanlarda ve yaratılmış herşeyde
"değişim" kavramının varlığına ve etkinliğine inanmamaktan kaynaklandığına
inanıyorum. ya da söyledikleriniz ya da yazdıklarınızdan sadece ve sadece
bunu anlıyorum. insanlar ve fikirler değişebilir ve gördüğüm kadarıyla
"olumlu" eleştirilerinizden dolayı değişme yolunu seçtilerdi. adam gibi bir
mekanizma kurmalarına ön ayak olursanız eminim bunun için de ellerinden
geleni yapacaklardır.
- pardus-linux ve benzeri oluşumların takip etmesi gereken yol haritasını
bir an önce pardus-wiki'de, pardus.org.tr de ya da farklı bir mecra da
yazılmalı ve bu oluşumlara köstek değil, destek olunmalı.
- tüm bu olan olaylar "özgür yazılım, ne kadar özgür?" sorusunu aklıma
getiriyor nedense.
- microsoft kapalı kutuda yazdığı işletim sistemi için sadece ben yazılım
geliştiririm ya da sadece ben paketlerim ve yazılımları onaylarım deseydi
eminim ki şu andaki pazar payına (ekonomik) ve kullanım rahatlığına (manevi)
ulaşamazdı.
- pardus ekibinden ayrıldıktan sonra kendi blogunda "artık tüm bu olanlardan
sonra pardusu tamamen bilgisayarımdan kaldırdım" diyen eski bir
geliştiricinin varlığı ortada iken, verilen tepki ve tutumlara "biraz" daha
dikkat edilip insanlara mesafe koymak yerine, insanlara yaklaşılması daha
mantıklı olacaktır. (ilgili yazı şu anda kullandığım makinede olmadığı için
paylaşamıyorum)
- playonlinux üzerine gelişen bu yazının bu mecrada onlarca kişi tarafından
adeta eline sopa alınarak yorumlar yapılması emin olun dışarıdan yeni
katılmış olan kişilere "daha kötü" bir intiba bırakmaktadır.

burada her iki tarafında savunucusu veya avukatı değilim. sadece bir pardus
kullanıcısı ve radikal bir taraftarı olarak şahsi beyanatlarımdır.

umarım hala pardus kullanmaya devam eder ve umarım birbirimize daha fazla
hoşgörü ile bakmayı öğreniriz.

saygılarımla

Bünyamin VICIL

16 Temmuz 2008 Çarşamba 12:40 tarihinde Akın Ömeroğlu <akin at omeroglu.net>