[Pardus-kullanicilari] playonlinux

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
16 Tem 2008 Çar 08:28:55 EEST

Sayın Recep Bey
Mailleri okudukça bu infialinize bir neden veremedim.Pardus hepimizin
olduğuna göre Pardus a gelecek desteklerden memnun kalmak gerekirken bunu
çarpıtıp tek taraflı ele almak ve tu ka ka demek pek anlamsız kaçıyor. Wiki
de pisi pk leri ve depo oluşturmada *"sakın ha bu depoyu genel kullanıma
açmayın"* yalnız kendi aranızda üç beş arkadaşınızla oluşturacağınız ağ da
kullanın demiyor.Pisi Pk.depomuzdaki pk.lerin zaman zaman azlığı
kullanıcılar tarafından dile getiriliyor. Dile getirilen depodaki azlığa *
Linux.org* gibi bir sitenin bünyesinde gönüllülerce oluşturulmuş GNU veya
GPL lisanslı program pk lerinin pisi pk.lerini  oluşturularak
*Pardus*kullanıcılarına bir destek vermesinin ne mahsuru var
anlayabilmiş değilim.
Eğer resmi depodan hairç hiç bir program kurup yükleme men ediliyorsa *pisi
bi* ile kaynak dan oluşturduğumuz pk.ler kontrolünüzden geçmediği için
bunlar korsan mı korsanı teşvik mi? Peki İnternette bulup depolarımızda
olmayan bir programı indirip konsoldan kurduğumuzda bu da sizin kontrolünüz
dışında değil mi? İsterseniz *Microsoft *gibi çekirdeğe bir programcık
ekleyerek *İnternette *her bağlanışımızda neler yaptığımızı serverlarınıza
aktarsın.Hani Özgürlük tü , hani Pardus a destek olalım dı !.... Kusura
bakmayın böyle desteğide anlayamadım. Bu güne kadar bu listede birçok bu ve
buna benzer tartışmaları veya ikazları okudum ve Linuxla Pardus kullanarak
adım attığım o gün bu gün de böyle tartışmaların yersiz olduğunu
düşünüyorum.Bir arkadaşımız bir program istemiş resmi depoda olmayan
programın *Pardus a gönül vermiş gönüllülerce oluşturulmuş *deponun adresini
bu listede belirtmesi dayanışma ve yardımlaşma ruhunun nesine aykırıdır.
Bence bu ve bunun gibi gönüllü kullanıcılarca oluşturulacak deponun da
zenginleşmesini dilemek daha iyi olmaz mı. *Codega* pisi pk.den
bahsediyorsunuz evet *Rapid Share* ve birkaç da blog da link verilerek
kullanıma sunulmuştu ama Linux.org daki pisi deposunda olduğunu
anımsamıyorum. Ricam lütfen destek olan gönüllü Pardus kullanıcılarının pisi
pk.leri oluşturarak ek bir depoya koyması yolundaki şevklerini kırmayalım,
elinizden geliyorsa bu depoya giren pk.lerin kaynaklarını kontrol ederek
yapıcı ikazlarla büyümesini sağlayalım.İyi günler

16 Temmuz 2008 Çarşamba 01:34 tarihinde Recep KIRMIZI <rkirmizi at gmail.com>
yazmış: