[Pardus-kullanicilari] Fare tantýmý ve Evdev modülü

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
13 Tem 2008 Paz 16:48:14 EEST

Merhaba,

On 7/13/08, aydın şenler <adsenler at gmail.com> wrote:

> Merhaba ,
> Everest marka 7 tuşlu kablosuz bir fare kullanıyorum.
> Farenin tüm işlevlerini Pardus a tanıtamadım. Evdev adlı bir paketin
> kurulabileceğini öğrendim ama "xev" komutu ile farenin özellikle yatay
> kaydırma ve küçültme-büyütme tuşlarının hiç algılanmadığını saptadım.

Evdev bir input surucusu xorg icin ve sanirim zaten kurulu geliyor. Hatta
fareniz bu sistemle calisiyor olabilir su anda. Ancak diger tuslari icin
"Tanim" yapilmamis olabilir. BUnun icin en iyi cozum btnx isimli bir
programcik, ancak Pardus'ta paketi yok. Su sekilde kurulup denenebilir.
oncelikle indirelim:

ALT+F2 ve sonra konsole yazip konsole programini calistiralim:

sudo pisi it gcc make   (kendi sifremizi ister, derleme islemleri icin
gerekli paketleri kurar, kullanicimizin yonetici haklari olmasi gerekir)
cd /tmp  (gecici dizinde calisalim)
wget http://www.ollisalonen.com/btnx/btnx-0.4.11.tar.gz   (programi
indirelim)
wget http://www.ollisalonen.com/btnx/btnx-config-0.4.9.tar.gz (program icin
gerekli 2. programi indirelim)
tar zxvf btnx-config-0.4.9.tar.gz  (dosyayi dizine acalim)
tar zxvf btnx-0.4.11.tar.gz  (dosyayi dizine acalim)
cd btnx-config-0.4.9/   (once btnx-config'i derleyip kuralim)
./configure  (birsuru sey yazar, hata vermemesi lazim, sonunda gerekli
derleme ortamini gosteren dosyalar olusturur)
make   (basinda ./ yok bu sefer)
sudo make install    (kurulumu yapar)
cd ../btnx-0.4.11    (esas programin dizinine giriyoruz)
./configure (ayni islem)
make
sudo make install

Simdi, Pardus'un Programlar --> Sistem menusunun icine btnx diye bir
programcik yerlesmis olmali, bunu calistiralim, calistiginda bizim sifremizi
ister. Calistiginda;
1) detect mouse and buttons tusuna basip yonergeleri izleyin (ingilice
gerekebilir bu noktada)
2) Fare tespit edildiginde, sol ortadaki new butonuna basarak tuslari
sirayla tanimlayip, sonra
3) Buttons tab'indan btnx ile calismasini istedigimiz butonlari "enable"
edip, ya bir program ya da bir xorg "tus kodu" atayabiliriz.
4) atadigimiz tus kodlarini daha sonra ilgili programlari acarak (ornegin
amarok), kisayol tanimlamalarinda fare tuslarina tiklamak suretiyle
kullanabilriiz.

Kolay gelsin, eger calisirsa Wiki'ye yazabilirseniz memnun olurum. Bos vakit
olursa paket yapabilsem iyi olurdu.

Emre