[Pardus-kullanicilari] Pardus Kullanıcılarına Bir Tavsiye

Fehmi YAZICI yazicifehmi at yahoo.com
11 Tem 2008 Cum 10:12:39 EEST

Pardus 2008 mükemmel olmuş ama sorunsuz bir sistem değil veya 2007'ye göre tüm sorunlar çözülmüş değil.

1. Açılışta internet bağlantısı otomatik kurulmuyor, yardım istememe rağmen henüz çözülemedi (günümüzde internet en temel konudur ve bu konuda sorun kesinlikle olmamalıdır).

2. Bazı temel programlar eski sürümde olmasına rağmen yeni sürümde yok veya çalışmıyor. Örneğin Virtualbok ve BKchem (Yeni sürümü çıkarırken acele edilmemelidir)

3. Özellikle diğer dağıtımlardaki paket bolluğu hala Pardus 2008'de yok. Bu konuya bence çok önem verilmelidir

4. Çoğu donanımları otomatik tanıyacak dendi ama maalesef bu gerçekleşmedi. Örneğin Canon LBP serisi yazıcıları tanımıyor (Pardus geliştiriciler tarafından tanıyacağı söylenmesine rağmen). Türkiye'de satışa sunulan donanımların Pardus sürücülü olanları bence devlet tarafından desteklenmelidir

5. Bazı temel bileşenler kurulu gelmemiş. Örneğin gcc, make ve Office ingilizce sözcükleri gibi (DVD versiyonu olmalı, Tübitak tarafından isteğe bağlı olmaksızın resmi kurumlara ve üniversitelere gönderilmelidir)

6. Bir başka konu milletimizin belki genel özelliğindendir forumlarda problem çözüm yerine atışma/kavga tercih edilerek gerçek yardıma ihtiyaç duyan kullanıcılar mağdur ediliyor. Herkesin yardım konusunda daha hassas olması lazım. Pardus geliştirici ekipten bazıları devamlı bu tartışma sitelerini takip ederek cevap vermeli herşey için hata girmek zorunda bırakılmamalıyız.

7. Tübitak zaman geçirmeden Türkiye ve linux kullanıcılarına yönelik program yazmaya önayak olmalıdır.

8. Özellikle üniversiteler ve resmi kurumlarda Pardus zorunlu olarak en azından 2. işletim sistemi olarak kurulmalı, bu şekilde kullanılması yaygınlaştırılmalıdır.

9. Pardus tanıtımına yönelik bir ekip kurulmalı ve Türkiye'yi dolaşmalıdır.

Pardus'u çok seviyoruz ve başarısıyla gurur duyuyoruz

Fehmi YAZICI

Öğretim Üyesi