[Pardus-kullanicilari] Ses Kartı Sorunu

Server Acim sacim at kde.org.tr
10 Tem 2008 Per 08:08:46 EEST

Thursday 10 July 2008 Tarihinde 05:58:50 yazmıştı:
> İyi sabahlar!!
> Bu yaz başında Sound Blaster X-Fi Fatal1 ses kartı aldım Fakat bu ses
> kartını bir türlü tanıtamadım. Bir kaç değişik dağıtım kurdum.Sonuç yine
> aynı. Askere gitmeden önce Pardus kullanıyordum. O zaman yine aynı firmanın
> giriş seviyesindeki kartı sorun olmuyordu. Yaklaşık bir senedir Pardus
> dünyasından ayrıyım. Neyse lafı çok uzatmayayım. Pardus 2008 kurdum.(EMEĞİ
> GEÇENLERE GERÇEKTEN EN İÇTEN TEŞEKKÜRLERİMİ SUNARIM, YÜREKLERİNE SAĞLIK!!!)
> Ama yine ses kartımı tanımadı. alsaconf, lspci gibi komutlar da işe
> [...]

Öncelikle şunlar öğrenmek isterim:

Genellikle aldığınız ses kartı dışında, bu ses kartını taktığınız
bilgisayarda "onboard" denilen bilgisayarın anakartında bulunan bir ses kartı
var mı?

Eğer varsa, bu ses kartını bilgisayarın ilk açılışında BIOS'a girerek (BIOS'a
anakartların sunduğu seçeneklere göre bilgisayar açılırken DEL veya F2 gibi
tuşlara basarak girebilirsiniz) bu ses kartını "enable" ise "disable" hale
getirebilme şansınız var mı?

BIOS'tan onboard ses kartını "disable" hale getirdiğinizde hangi Linux
sürümünü kurarsanız kurun, işletim sistemi o zaman SB ses kartını
görebilecektir.

Bu seçeneklere vereceğiniz cevaplara göre, çözüm yolları da değişikli
gösterecektir.

Saygı ve sevgilerimle.

--
Server ACİM