[Pardus-kullanicilari] 2008'de NVIDIA kartý problemi

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
9 Tem 2008 Çar 12:27:11 EEST

Merhaba,

2008/7/9 Gökhan ERYILDIRIM <gokhaneryildirim at gmail.com>:

> Önce PISI ile nvidia sürücülerini indirdim. ctrl+alt+backspace ile yeniden
> baÅŸlatmak istedim;grafik ekran kayboldu.Listede tavsiye edilen komutlardan
> hatırlayabildiklerimi uygulamaya çalıştım,olmadı. Hem user, hem root olarak
> reboot komutunu bile kabul etmedi nedense.

Hangi suruculer?  nvidia-glx-new indirmeniz lazim bildigim kadari ile.
Ayrica CTRL+ALT_BACKSPACE ise yaramaz cunku xorg'daki kapali kaynak
surucunun devreye girmesi icin once reboot edilip kernelin icindeki acik
kaynak kismin devreye alinmasi gerekiyor.

> Öğrenmek istediklerim şunlar:
> 1)2008 üzerinden bağlandığım zaman görülen paketler mevcut olanların tamamı
> mı, yoksa sadece 2008 ile uyumlu olanlar mı?

sadece 2008 ile uyumlu paketler 2008 deposunda bulunur.

> 2) nvidia sürücüleri ile  GeForce 8600M GS arasında bir uyumsuzluk olabilir
> mi?

nvidia-glx-new kurmalisiniz.

> 3) Hangi sürücüleri yüklemeliyim ve başlangıçta nerede hata yapmış
> olabilirim?

nvidia-glx-new

> 4) Önceki sürümde kullanabildiğimiz azı komutlar artık çalışmıyor olabilir
> mi? Hiç mantıklı gelmiyor, ama reboot komutunu çalıştıramayınca bunu sormak
> ihtiyacı duydum.

Bu konu ile ilgili hata raporu var. Esasen hata degil, dizayn meselesi.
guvenlik acisindan root olmayan kullanicilarin patikasinda /usr/sbin ve
/sbin dizinleri yok, bu komutlar ise bu dizinlerde bulunuyor.
sudo /sbin/reboot komutu ile veya sudo -s -H (kendi sifreniz) dedikten sonra
reboot veya su - komutu (root sifresi) verdikten sonra  reboot ise yarar.

--
Emre