[Pardus-kullanicilari] rkward ve r ile birleştirilmesi

Fehmi YAZICI yazicifehmi at yahoo.com
8 Tem 2008 Sal 15:31:23 EEST

Merhaba Baybars Bey;

RKward ve R'yi PİSİ vasıtası (paket yöneticisi) ile ayrı ayrı kurunuz sonra konsolde büyük harf R yazdığınızda karşınıza aşağıdaki çıkıyorda R'desiniz. Lütfen deneyiniz.

Fehmi YAZICI
Öğretim Üyesi

fyazici at fyazici-pardus ~ $ R

R version 2.7.1 (2008-06-23)
Copyright (C) 2008 The R Foundation for Statistical Computing
ISBN 3-900051-07-0

R is free software and comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY.
You are welcome to redistribute it under certain conditions.
Type 'license()' or 'licence()' for distribution details.

R is a collaborative project with many contributors.
Type 'contributors()' for more information and
'citation()' on how to cite R or R packages in publications.

Type 'demo()' for some demos, 'help()' for on-line help, or
'help.start()' for an HTML browser interface to help.
Type 'q()' to quit R.