[Pardus-kullanicilari] Ev dizinini taþýmak

Emre ERENOGLU erenoglu at gmail.com
7 Tem 2008 Pzt 18:43:42 EEST

cok zor bir is degil, biraz tehlikeli olabilir ama yazdiklarimi bir bir
yaparsaniz sorun olmaz:

2008/7/7 tolga öz <tolgayakalar at gmail.com>:

> Ben pardus e yeni baslayan bir kullanıcıyım ve bir sorum daha var 60 gb hdd
> yarısında pardus yuklu yarısında da eskiden xp vardı şimdi ici bos ilk pc
> acılıdıgında pardus ve windows yazıyor windowsu sectigim de siyah dos ekranı
> cıkıyor tam da anlayamadım ama sanırım ev

Eger artik Windows yoksa, o zaman TASMA'daki Sistem kismindan acilis
yoneticisi ile Windows 'u silebilirsiniz. Boylece caninizi sIkmaz.

> dizinini taşımak mumkunmus ben bu 30 gblık bos alandaki windowsu tamamen
> kaldırıp ev dizinini tasıyarak kullanıma gecirmek istiyorum bunu nası
> yapabilirim

Mumkun ve anlaticam, ama oncelikle bir iki bilgi gerekecek, ALT-F2 tuslarina
basip, cikan pencereye konsole yazip enterlayin, karsiniza komut satiri
gelecek. Burada, su komutlarin ciktisini gonderebilir misiniz, boylece
sisteminizin yapisini anlayacagiz:

cat /etc/fstab
(ciktisini gonderin lutfen)

sudo /sbin/fdisk -l /dev/sda
(sudo komutuna istediginde kendi sifrenizi verin, /dev/sda hata verirse,
yerine /dev/hda deneyin)

Bir de pardus'unuzda cok ayar yaptiniz mi veya yaptiginiz ayarlari kaybetmek
sizin icin sorun olur mu? (email hesaplari, firefox bookmarklari, vs. vs.).
Eger sorun olmazsa isimiz daha kolay.

Emre