[Pardus-kullanicilari] Yan: Pardus 2008'i biçimlendirme yapmadan kurmak.

Hamit Giray NART kuftikufti at yahoo.com
7 Tem 2008 Pzt 16:55:24 EEST

Görkem Bey,
Pardus'u kurabilmeniz için HDD'nizin herhangi bir bölümünün Ext3 formatında olması gerekiyor. FAT ya da NTFS formatlı bölümlemelere format atmadan Pardusu kuramazsınız. Ben de Win2000, WinXP ve Pardus2008 işletim sistemleri kurulu. İnternette hızlı ve güvenli olmak için Pardus'u seçmiş olmanız  iyi bir karar. Ancak size, önemli dosya ve bilgilerinizin olduğu bir disk bölümüne herhangi bir işletim sistemi kurmamanızı şiddetle öneririm.Sorularınıza gelecek olursk:

1- Ext3 formatında bir bölümlendirmeniz varsa Pardus kurulumu sırasında biçimlendirmeden kurulum seçeneği ile Pardusu kurabilirsiniz. Ancak daha önce Linux kullanmamış iseniz, yani disk bölümlerinizizn hiçbiri Ext3 formatında değise, Pardusu kuracağınız bölümü formatlamak zorundasınız. Zaten Pardus bunu kurulum sırasında otomatik yapacaktır.

2- Hayır. Pardusu Bir Windows ile aynı bölüme kuramazsınız. Ancak C: sürücünüzü (yeterli alanınız varsa) ikiye bölerek, mesela 15-20 GB'lik bir alanı Pardus için ayırın. Kurulumda Pardus kendini bu bölüme kurar. Windows'tan Pardus'un kurulu olduğu bölümü zaten göremezsiniz. Windows'tan göreceğiniz sadece C: sürücünüzün Pardus bölümü kadar küçülmüş olacağıdır. Ancak Pardus'tan FAT veya NTFS formatlı disk bölümlerinize ulaşabilir o bölümleri de kullanabilirsiniz.

3- Pardus kurulum esnasında GRUB adı verilen bir ön açılış arayüzü kuracaktır. Önerilen kurulum, sistem diskinin başınadır. İşletim sistemlerinizin hepsini burada sırayla görerek, hangisini açmak istiyorsanız onu seçebilirsiniz.

Merhabalar,

Adım Görkem. Özellikle internette daha hızlı ve güvenli dolaşmak için
Pardus 2008 kurmayı düşünüyorum. Bilgisayarımda 80 ve 300 gb olmak üzere
iki harddik mevcut. 80 gblik ilk harddiskim C,D,E olmak üzerine 3 parçaya
bölünmüş durumda. C sürücüsünde windows 98 yüklü, D ve E de 2 adet Xp
yüklü. 300 gblik harddiskimde 4 bölüme ayrılmış durumda ve herbirinde
önemli verilerim var.
1- Ben hiç format atmadan pardusu bu bölümlerden birine kurabilirmiyim.
2- Eğer bu mümkünse C sürücüsüne Windows 98 yanına kurabilirmiyim?
3- Bilgisayar açılırken, boot ekranında Pardus 4. seçenek olarakmı
(1.Windows XP, 2.Windows XP, 3.Windows 98) çıkıcak yoksa bu şekilde
bilgisayarın başlaması sağlanabilirmi?

Not happy with your email address?.
Get the one you really want - millions of new email addresses available now at
Yahoo! http://uk.docs.yahoo.com/ymail/new.html