[Pardus-kullanicilari] root þifresi

Deniz Silahcilar dsilahcilar at gmail.com
5 Tem 2008 Cmt 00:38:16 EEST

2008/7/4 mehmet aksu <emehmet79 at hotmail.com>:

> iyi akÅŸamlar
>

> arkadaÅŸlar forumda verilen
> http://www.ozgurlukicin.com/ia/pratik-pardus-bilgileri/  adresine girdim
> gerçekten çok açıklayıcı şekilde anlatılıyor root girişini ama benim şöyle
> bir sorunum var.
>
> root şifresi pardosu kurarken belirlediğimiz şifre heralde.( en azından ben
> öyle biliyorum ) şifremi yazıyorum ama bana yanlış şifre uyarı geliyor bu
> durumda ne yapmam gerekiyor.
>
> herşeyde aynı şifreyi kullandığım için unutmamda söz konusu değil.yardımcı
> olursanız sevinirim.

> [...]

Sanırım root şifresi olarak başka bir şeyler yazmışsınız. Bu durumda eğer
kullanmış olduğunuz kullanıcıya yönetici yetkileri verdiyseniz root
şifrenizi değiştirebilirsiniz. Öğrenmek için;  Pardus- komut çalıştır (ya da
alt+f2) açılan pencereye "konsole" (tırnaklar hariç) yazıp çalıştır dedikten
gelen siyah ekrana "sudo su - root" komutunu verdikten sonra kullanıcı
şifrenizi giriniz ( Şifrenizi yazarken ekranda birşey görünmeyecektir ) Eğer
bir hata oluşmamışsa "passwd" komutuyla root şifrenizi değiştirebilirsiniz.
Bir hata alırsanız çıktısını buraya yapıştırırsanız yardımcı olabiliriz.