[Pardus-kullanicilari] hüsrana uğradım yine_usb_ses_sistemi

Emin Şenay parduskullanicilari at gmail.com
30 Oca 2008 Çar 00:51:54 EET

Merhaba,

Sorunun genel çözümünü ben de bilmesem de Amarok ile usb ses sistemini
kullanmanın bir yolu var. Bugün kendi bilgisayarımda deneyip sonuc aldım. Su
an bir yandan Amarok dinliyorum.
Öncelikle ev dizininizde .asoundrc adli bir dosya olusturuyorsunuz. Bu
dosyanin içini aşağıda verdiğim örnekteki gibi dolduruyorsunuz.

pcm.intel8x0 {
type plug
slave.pcm "hw:0"
}
ctl.intel8x0 {
type hw
card 0
}
pcm.usb-audio {
type plug
slave.pcm "hw:2"
}
ctl.usb-audio {
type hw
card 2
}

Bunun asil formati su şekilde:

pcm.CIHAZ1 {
type plug
slave.pcm "hw:CIHAZ_1_HW_NO"
}
ctl.CIHAZ1 {
type hw
card CIHAZ_1_HW_NO
}
pcm.CIHAZ2 {
type plug
slave.pcm "hw:CIHAZ_2_HW_NO"
}
ctl.CIHAZ2 {
type hw
card CIHAZ_2_HW_NO
}

CIHAZ1 ya da CIHAZ2 yerine ses kartlarınızı tanımlayabilecek herhangi bir
şey yazmanız gerek. HW_NO olarak da "cat /proc/asound/cards" çıktısını
kullanacağız. Örneğin çıktımız şu şekilde ise:

cat /proc/asound/cards
 0 [I82801DBICH4   ]: ICH4 - Intel 82801DB-ICH4
                      Intel 82801DB-ICH4 with STAC9750,51 at irq 10
 1 [Modem          ]: ICH-MODEM - Intel 82801DB-ICH4 Modem
                      Intel 82801DB-ICH4 Modem at irq 10
 2 [Audio          ]: USB-Audio - XXX USB Audio
                      XXX Corporation XXX USB Audio at usb-0000:00:1d.7-1.2,
full speed

CIHAZ1 HW NO 0, CIHAZ2 HW NO 2 olarak doldurulacak demektir.

Bu dosyayı kaydedip kapattıktan sonra Amarok'ta Ayarlar - Amarok programını
yapılandır - Motor bölümüne gelip "çıktı eklentisi" bölümünü alsa olarak
değiştiriyoruz. ALSA Aygıt ayarları kontrollerinin değiştirilebilir olması
için Uygula diyoruz. Daha sonra "Mono" ve "Stereo" kısmına usb ses kartımızı
tanımlamak için yukarıdaki dosyada yazdığımız ismi yazıyoruz. Örneğin bende
bu kutular "usb-audio" olarak doldurulmuş durumda. Tekrar uygula dediğimizde
artık sesi Amarok'tan usb kartınıza aktarmış oluyorsunuz.

Notlar:
1 - Bu yaptiginiz ayar sadece kendi kullaniciniz icin gecerli. Sistem
capinda bir degisiklik yapmak icin internette alsa konfigürasyon dosyasinda
(Pardus'ta /usr/share/alsa/alsa.conf altinda) benzer bir ekleme yapmak
gerektigi söyleniyor ancak bu ekleme bende ise yaramadi.
2 - Yine internette ayni ayarlar ile Sistem Ayarları (Tasma) - Ses Sistemi -
Donanım kısmına gelip "Aygıt konumunun yerine kullan" ya da "Diğer özel
seçenekler" kutucuklarına uygun ifadelerin yazımı ile usb ses kartının her
program için bu şekilde taklalar atmaya gerek kalmadan tüm sistemde
kullanılabilmesinin sağlandığı yazıyor. Ancak bundan da sonuc alamadım.

Sonuçları iletirseniz belki hata kaydının bu şekilde güncelleştirilmesi de
mümkün olabilir.

Saygılar,

Emin Şenay

29.01.2008 tarihinde Ozan Çağlayan <ozancag at gmail.com> yazmış: