[Pardus-kullanicilari] pardus açılış sorunu

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
27 Oca 2008 Paz 23:11:29 EET

On Sun, 27 Jan 2008 23:04:36 +0200
"Gökhan Yurdusev" <gyurdusev at gmail.com> wrote:

> Çok enteresan, kernel satırında
> "quiet""console=tty2""fadein""splash=silent" sildim ve de vesafb:off
> yaptım...(fadein, unrecognised command dediği için)
>
> Boot başladı, tüm servisler başlatıldı ve de en son kullanıcı adı
> istedi, tam yazıyordum ekran karardı. Bu davranış 3 kere tekrarlandı.
> Yani aslında işletim sistemi benden input beklerken ekranı
> karartıyor. Kullanıcı adı yazmama gerek yok, kullanıcı adı Gokhan ama
> ben daha Gok yazarken ekran kararıyor...bişey yazmasam da kararıyor,
> yazıp enter a bassam da kararıyor...hızlı yazıp kullanıcı adını yazıp
> [...]

 İlk gördüğünüz parola kısmı konsol, yani grafik ekran olmayan komut
satırı. Ekran kararırken Xorg a yani grafik ekrana geçmeye çalışıyor
ama bir şekilde ekran kartınızı düzgün kullanamıyor.

 Bütün bunlar ekran kartınızda bir sorun olduğunu gösteriyor. En
basitinden anakarttan çıkarıp üzerinde yanık izi var mı diye
inceleyebilirsiniz. Bir de BIOS da "assign irq to vga" gibi bir seçenek
varsa belki kapanmış olabilir, onu açmanızı tavsiye ederim.