[Pardus-kullanicilari] ubuntudayken pardus home dizinlerine normal kullanıcı ile giremiyorum

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
21 Oca 2008 Pzt 23:59:15 EET

Mon, 21 Jan 2008 23:40:13 +0200, "Mehmet Türkoğlu"
<mrturkoglu at gmail.com> :

> Bu şekilde ubuntudan uidsi  aynı olan  pardus kullanıcı dizinine
> erişebildim. Dİğerlerinde root hakları istiyor. Ancak  Onur beyin
> söyledikleri de kafamı karıştırmadı değil. Zira buna göre ubuntuda
> bir açık mevcut: pardustaki tüm kullanıcılardan (uidsi ne olursa
> olsun) ubuntu kısmına  root hakları olmaksızın erişebiliyorum.

Olmasi gereken Onur'un soyledigi. Her kullanici sadece kendi
dosyalarina erisebilir. Soyledigim yontemle Pardus ve Ubuntu'daki
kullanici numaralarini esleyerek her kullanicinin diger dagitimdaki
yine kendi dosyalarina ulasmasini sagliyorsunuz.

Illa yapmaniz gerekiyorsa, Pardus'taki kullanici ev dizinlerinin
haklarini diger kullanicilarin da erisebilecegi sekilde
degistirebilirsiniz (chmod go+r /home/kullanici) ama bu guvenlik
acisindan tavsiye edilecek bir durum degil. Sistemdeki her kullanicinin
birbirinin ozel dosyalarini gormesini saglar.

                   Doruk