[Pardus-kullanicilari] ubuntudayken pardus home dizinlerine normal kullanıcı ile giremiyorum

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
21 Oca 2008 Pzt 22:19:36 EET

On Mon, 21 Jan 2008 22:05:21 +0200
"Mehmet Türkoğlu" <mrturkoglu at gmail.com> wrote:

> Merhaba
> Pardusta halihazırda 3 tane kullanıcı var. Aynı sistemde ubuntu da
> kurulu. Ubuntudayken normal kulanıcı iken bu kullanıcıların
> dizinlerine erişemiyorum. İlla ki sudo kullanmak gerekiyor. Ben de
> ubuntuda iken bu kullanıcıların kullanıcı dizinlerinin mount edildiği
> dizinlerin haklarını ubuntu kullanıcı adım olan turkoglum ve grubu da
> users olacak şekilde değiştirdim (sudo chown -R
> turkoglum.users /media/sda6/kullanici_adi ). Pardusu açtığımda
> kullanıcılardan turkoglum ve mehmet ile login olamıyorum
> [...]

 Dosya/dizin yetkilendirmesinde sahiplikler (UID ve GID) isimlere göre
değil sayılara göre yapılır. Bu sayılar sistemde belirli isimlere
karşılık gelir ancak bu da sistem (dağıtım) a göre farklılık gösterir. X
dağıtımdaki 5 numaralı kullanıcı Y dağıtımında 5 numara almak zorunda
değildir. Bu eklenme sıralaması, dağıtım politikası gibi faktörlere
bağlıdır.

 Bu sebeple yaptığınız işlem çalışmıyor. Çalışması da doğru olmaz çünkü
bir tarafta 3 farklı kullanıcıya erişmeye çalışıyorsunuz. Üçüne de aynı
yetki ile erişilebilir kılmak ya da root olarak erişmek dışında bir
çözümünüz yok çünkü bu kullanıcıların yetkilendirmesini kurcaladıkça
(mesela hepsinin sahipliğini aynı kullanıcıya atadığınızda) güvenlik
açığı yaratıyorsunuz.