[Pardus-kullanicilari] Fwd: Domain Controller, active directory

Linux linuxlist at gmail.com
21 Oca 2008 Pzt 15:56:55 EET

2008/1/20 Engin Gedik <gedik.engin at gmail.com>:
> Merhabalar,
>
> arkadaşlar kimse bana bu konuda yardım etmeyecek mi? bari kime nereye nasıl
> danışacağım konusunda yardımcı olmaya çalışsanız.

Pardus doğal olarak Active Directory üyesi bir işletim sistemi olamaz
("Hacky" çözümleri saymazsak)

LDAP-PAM ile açılış/kullanıcı doğrulaması yaptırabilirsiniz,
kullanıcılar oturumu Active Directory kullanıcı adı ve parolaları ile
açarlar veya SAMBA ile erişim sağlarsınız, bu defa da Dosya Sunucular
üzerindeki dosyalara sanki bir Windows terminal ve Active Directory
kullanıcısıymışsınız gibi erişebilirsiniz.

Eğer siz şirketinizde yönetim maksatlarıyla da Active Directory
özelliklerini kullanıyorsanız Pardus'un bundan nasiplenmesini veya
sizin bu seviyede Pardus'ları hakkıyla yöneteceğinizi beklemek biraz
iyimserlik olur.

Pardus'un Active Directory benzeri bir merkezi yönetilebilir yapı
kurması bildiğim kadarıyla uzun süredir istenen ve beklenen bir şey.
Eminim ki çalışmalar da var bu konuda ancak henüz ortada ürün olduğuna
dair bir emare yok.

Ancak MSB'nin kucuk bir kismi ve RTUK pardus temelli bir seyler
kullaniyor, basindan takip etmissinizdir. Gerekli bilgilieri UEKAE'den
alabilirsiniz diye tahmin ediyorum.