[Pardus-kullanicilari] tasma/sistem/ önyükleyicide degisiklik sonrasi hata

Isbaran Akcayir isbaran at gmail.com
20 Oca 2008 Paz 20:58:08 EET

aydin gunduz wrote On 20-01-2008 20:29:

> yanıt için teşekkürler, sanırım sadece öntnımlı ata kutucuğuna onay işareti koymam yetecekti dediğinizden anladığım,

evet böyle yapmak yetecekti

> ben ise ilk sıradaki Pardus seçeneğini yapılandır dedim çıkan kutuda Pardus'un altında Windows seçeneğini de gördüm
 >tıklayıp ordan değiştirdim, aynı işlemi de win seçeneği kısmında
uyguladım
> onu da pardus'a döndereyim dedim iyice çorba
> oldu sanırım...şu anda grubu tekrar cd takıp C tuşu sıralaması izleyerek yeniden yüklediğim halde açılmamaya devam etmekte  >
> format atmadan başka ne yöntemler deneyebilirim?

C tuşu sıralamasından ne kastettiginizi anlamadım, çalışan/kurulan cd
ile başlatıp bilgisayarı konsola düştükten sonra ( ctrl alt f1 )
root bölümünüzü ( /dev/hda1 oldugunu varsayarsak ) bir yere baglayip
grub.conf dosyasini degiştirebilirdiniz.

# mkdir /mnt/pars
# mount -t ext3 /dev/hda1 /mnt/pars
# nano -w /mnt/pars/boot/grub/menu.lst

son adımda editörle açmış oluyorsunuz dosyayı, değişiklikleri yapıp ctrl
o ile kaydediyor, ctrl x ile çıkıyorsunuz.

tekrar grub vs. yüklemeden bunları yaparak başlatabilirdiniz,
hatirladigim kadariyla windows aciliyor pardus acilmiyordu grub'da ..

grub'i tekrar kurduysanız [1] da bir şey farketmez, düzgün bir grub.conf
(menu.lst) ayarlarsaniz acilir. sizin durumunuzda ayar dosyasinda sadece
windows ve pardus bölümlerinin yerini degiştirmeniz iş görür başka bir
şeyler değişmediyse.

[1] http://forum.iyte.net/showthread.php?t=8123