[Pardus-kullanicilari] tasma/sistem/ önyükleyicide degisiklik sonrasi hata

aydin gunduz birelinnesivar at yahoo.com
20 Oca 2008 Paz 20:29:45 EET

----- Original Message ----
From: Isbaran Akcayir <isbaran at gmail.com>
To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
Sent: Sunday, January 20, 2008 3:47:14 PM
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] tasma/sistem/ önyükleyicide degisiklik sonrasi hata

aydin gunduz wrote On 20-01-2008 14:25:
> açılışta standart grub ayarı olan pardus değil de windows
 öncelikli gelsin diye bu listede okuduğum grafik arayüzden tasma'yı
 > açıp sistem seçeneklerinden önyükleyici sırasını
 değiştireyim dedim,
ilk sırada pardus ikinci sırada win vardı ilk

sıraya gelip yanındaki düzenle işaretine tıklayıp win'e çevirdim

alttakini de pardus yaptım, bir uyarı verdi, çekirdek yolu

doğru değil gibi tam hatırlamıyorum, sanırım alttaki kutucuklara
 da elle
yazmak gerekiyor bu değişikliği yapınca, neyse ,

tekrar eski haline getireyim dedim ama gelmedi iptal seçeneği de yok
yaptığımız grafik arayüzde öyle kaldı, açılışta da win

açıldığı halde pardus açılmaz oldu hata yazısı çıkıp press
 any key
dedikten sonra grub'un ilk karşılamasına geliyor sürekli,

grub'u tekrar cd takıp C tuşuna basıp elle yükledim (yazıp
 kaydetmiştim
bir kenara) fakat sorun düzelmedi, ne yapabilirim?
> grafik arayüzde önyükleyici ayarları oynadıktan sonra iptal
 seçeneği de olursa şahane olacak :)

merhaba,

eğer doğru anladıysam orda yapmanız gereken tek şey windows
 kısmının
yapılandır dugmesine tıklayıp "öntanımlı açılış kaydı
 olarak ata"
demekti. yapılandır dedikten sonra windows'u seçtiginizde pardus
 olan
kısmı windows'muş gibi gostermiş oldunuz. grub'u tekrar
 yükledikten
sonra sorun olmaması lazım. ( bir de iptal düğmesi zaten var orda
yapilandırma penceresinde )

kolay gelsin

yanıt için teşekkürler, sanırım sadece öntnımlı ata kutucuğuna onay işareti koymam yetecekti dediğinizden anladığım, ben ise ilk sıradaki Pardus seçeneğini yapılandır dedim çıkan kutuda Pardus'un altında Windows seçeneğini de gördüm tıklayıp ordan değiştirdim, aynı işlemi de win seçeneği kısmında uyguladım onu da pardus'a döndereyim dedim iyice çorba oldu sanırım...şu anda grubu tekrar cd takıp C tuşu sıralaması izleyerek yeniden yüklediğim halde açılmamaya devam etmekte format atmadan başka ne yöntemler deneyebilirim?