[Pardus-kullanicilari] /home dizini doluluðuna baðlý açýlmama

Ahmet BAGATIR biobagatir at gmail.com
16 Oca 2008 Çar 09:41:18 EET

Wednesday 16 January 2008 00:37:23 tarihinde ismet özöztürk şunları yazmıştı:
> Uzun süredir kullandığım pardus, bir süre önce sistem açıkken /home
> dizinini doldurduktan sonra bilgisayarımı yeniden başlattığımda pardus x i
> çalıştırmasını müteakip ufak beyaz bir uyarı penceresinde /home dizini dolu
> yetersiz disk alanı uyarısı ile sistemi açmadı. Daha sonra ise login ekranı
> geldi login yaptığımda aynı uyarı ve işlemi tekrarladı. Windows üzerinden
> /home dzinini formatlamak zorunda kaldım. Bu seferde aynı uyarı
> penceresinde check your installation uyarısı aldım. Çözümü var mıdır?

Keşke formatlamadan araştırıp,danışsaydınız kolayca çözlürdü...

Yapılması gereken sistem açılışında,login penceresi gelince ctrl+alt+F1 ile konsol ekranına düşmek,root olarak(/home formatlandığı için) login olmak ve aşağıdaki komutla(?) bir kullanıcı eklemektir.

#useradd -G audio,dialout,disk,pnp,pnpadmin,power,removable,users,video,wheel -p 1234 deneme

Bu komut size parolası 1234 olan ve kullanıcı adı deneme olan bir kullanıcı oluşturur.
exit ile çıkıp, ctrl+alt+F7 ile kogin ekranına döner ve deneme kullanıcısından 1234 parola ile girersiniz.
Sonra tasma-sistem seçenekleri-kullanıcı yöneticisinden istediğiniz kullanıcı ayarlarını grafik ekrandan yaparsınız