[Pardus-kullanicilari] Pardus'ta nasıl faks gönderip alabilirim?

Aydin Deniz Senler asenler at yahoo.com
15 Oca 2008 Sal 09:48:47 EET

Sayın Dönmez,

Burada modemin marka ve cinsi (soft-hard) önem
taşıyor. Eğer harici (daha
doğrusu hard) modem ise onun linux sürücüsünü
kolaylıkla bulmanız lazım. Yok
winmodem türü soft-modem ise internette biraz
araştırıp sonradan bir şekilde
yazılmış bir linux sürücüsüne ulaşılabilir.
Ancak her tür winmodem
desteklenmiyor maalesef, örneğin benim modem
rockwell yani conexant çip
setli. Bunların linux sürücüsü de paralı
(www.linuxant.com). Eğer paralı
sürücüyü kullanmazsanız 14.4 ten yukarı hız
alamıyor ve faks özelliği
olmuyor.
Ancak bunun da bir çaresini buldum ve efax-gtk ile
faks çekebiliyorum.
Jhylafax'ı ise bir türlü beceremedim ve
kaldırdım.
Postscript konusunda ise açıkçası bir bilgim yok
ama ben gene de bir paket
eksikliği olduğunu düşünüyorum.
Kolay gelsin.

15 Oca 2008 Sal tarihinde, hadildonmez şunları
yazmıştı:
> Merhaba.
>
> İşyerimdeki bilgisayarımda Pardus yüklü.
Çevirmeli modemim var. Faks
> gönderip almak istiyorum. Daha önceki mesajları
okuduğumda bir faks
> sunucusu kurmam gerektiğini anladım ama bunun
nasıl yapılacağını kimse
> yazmadığı için yapamadım. Forumda da dişe
dokunur bir bilgi yok.
> Sistemimde Hylafaks ve Efax-gtk kurulu. İkisiyle de
sonuca ulaşamadım.
> JHylafax modemi açamadığı için çalışmıyor,
Efax-gtk ise, göndermek
> istediğim metni "postscript" olmadığı için (ne
demekse) kabul etmiyor.

> Çevirmeli modemi kullanarak Pardus üzerinden faks
gönderip alamaz mıyım?

> Saygılarımla.
>
> H.Adil Dönmez

>_ Mynet Eksenim’e hemen üye ol,
> konserlere ücretsiz davetiye kazan!

Yahoo! kullaniyor musunuz?  http://tr.mail.yahoo.com
Istenmeyen postadan biktiniz mi? Istenmeyen postadan en iyi korunma
Yahoo! Posta'da