[Pardus-kullanicilari] Compaq Armada E500 Ekran kartı(ATI)Acil...

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
8 Oca 2008 Sal 19:31:26 EET

On Tue, 8 Jan 2008 17:50:52 +0200
"Sembol Printer" <servis at sembolkartus.com> wrote:

> Öncelikle selamlar..
> Zorda olsa uzun uğraşlar sonucu Compaq Armada E500 Laptop'a  (PIII
> 500) Pardus kurmayı becerebildim (6 Saat sürdü)

 Bu çok sağlam ama çok eski bir dizüstü bilgisayar. Donanım özellikleri
ve CDROM un okuma hızı yüzünden kurulum bu kadar sürdü.

> Laptop Ekran kartı ATI  RAGE Mobility.. Pardus 800x600 ü destekledi
> fakat ekran ve logolar çok büyük duruyor.

 Aslında sorun bu aygıtın panel bilgisini iletme sorunu olmasından
kaynaklanıyor. Daha önce başına oturup kurcalama şansım olmuştu ama o
sırada temiz bir çözüm bulamamıştım. Fırsat bulunca tekrar bakacağım
belki yeni sürücülerle birşeyler yapılabilir.

> Aynı şekildede Uzak masa
> üstü bağlantısı yaptığımızdada Win ekranı bile çok büyük duruyor.
> Driver yükleme yada ekranı bir şekilde 1024 e getirme gibi bir
> şansımız varmı. İyi çalışmalar..

 Menüden komut çalıştır seçeneğini seçin

 kdesu kwrite /etc/X11/xorg.conf

 komutunu girin, gelen pencerede (gelmesi biraz vakit alabilir) en
aşağılarda

 Modes    "800x600" "640x480"

 satırını

 Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"

 olarak değiştirip kaydedin ve bilgisayarınızı baştan başlatın