[Pardus-kullanicilari] disket sürücüyü nasıl kullanırım

sevket yavuz snakesevket at gmail.com
6 Oca 2008 Paz 17:53:48 EET

arkadaşlar root olmadan user olarak disket sürücüyü nasıl kullanabilirim.
yardımcı olursanız sevinirim.

Daha önce bir arkadaşımızzın verdiği yönteni denedim başarılı olamadım kesin
hata yapmışımdır fakat diskete yazmak için root olmam gereken bir yöntemdi.
arkadaşın önerisinide evliyorum belki başkasının işine yarar.

Disket sürücüyü kullanmak için;

*ilk önce bir disket takıyoruz.

*Konsolda root olarak 'mount /dev/fd0 /mnt/floppy' komutunu uygulayın.

*Sonrasında masaüstünde sağ tuş ile yeni oluştur aygıta bağlantı disket
aygıtını seçin.

*Böylelikle masaya disket simgesi gelecek

*Buna da sağ tuş diyerek özellikleri seçip gelen yerde aygıt sekmesine
gelerek boş yere '/dev/fd0' yazın.

*Şimdi disketi kullanabilirsiniz.

**NOT:Tabii bu arada disketi ister istemez root olarak bağladığımız için
herhangi bir dosya göndermek için de 'alt+f2 root olarak kdesu konqueror'
ile diskete ulaşmamız gerekiyor.

**Disketi biçimlendirmek için ise ilk önce '/usr/bin/fdformat /dev/fd0'
sonra da root olarak '/sbin/mkfs -t msdos /dev/fd0' komutunu uygulamayız.
Eğer msdos olmasın istiyorsanız msdos satırını yazmayınız.