[Pardus-kullanicilari] video kalitesi

Umut D. linuxlist at gmail.com
6 Oca 2008 Paz 13:54:53 EET

On Jan 6, 2008 12:19 PM, bilgili bülend <bilgili.beyto at gmail.com> wrote:
> linuxların video kalitesi findozdaki medya player lerdeki kadar neden net
> olmuyor. daha kaliteli video izleme için bir şey yapabilirmiyiz.
> kde4 ocek ayı ortaları deniliyordu.haber varmı?

Bahsettiğiniz filmler neler bilmiyorum ancak kaffeine ve kimi zaman
eski alışkanlıkla VLC kullanarak izlediğim filmlerden gayet keyif
alıyorum. Hatta bir kaç tane 1080p (yani düşey çözünürlülüğü 1080
piksel olan oldukça geniş film) video klibi aynı bilgisayar windowsta
oynatırken kilitleniyor, atlıyor, hopluyor, zıplıyor ancak kaffeine
klibi tek hamlede sonuna kadar sorunsuz oynatabiliyor. Kalite
konusunda ise izlediğim hiçbir DVD/DivX/HD-DVD ile herhangi bir
eksiklik görmedim.

Bu durumun istisnası WMV olarak paketlenmiş filmler ile DivX/XVid
değil MSxx bilmemne olarak kodlanmış nadir AVI filmler. Bunları
izlerken ileri/geri atladığımda karelenmeler, ses senkron
bozuklukları, film içinde ansızın renk bozulması gibi durumlar
yaşıyorum ve bunu da normal karşılıyorum.

KDE4'ün izlediğiniz filmlerin kalitesine doğrudan etkileyecek
yenilikler getirdiğinden emin değilim, araştırmadım, ama mantıklı
gelmediğini söylemeliyim. (Yine de büyük konuşmayayım)

Kalite sorunu donanımsal olabilir. Ayrıca ekran kartınızın Windows
tarafındaki bileşenleri videolar üzerinde ekstra
keskinleştirme/yumuşatma vs gibi cin con şeyler yapıyor olabilir. Aynı
ayarları örneğin VLC içinden kendiniz de yapabilirsiniz. Ama gerek
olacağını sanmam. Ayrıca sorunuzda aşağıdaki soruların cevapları
olsaydı daha fazla yorum yapılabilirdi.

- Ekran kartınızın marka/modeli nedir?
- Linux'ta hangi program ile izliyorsunuz? Ya Windows'ta?
- İzlemeye çalıştığınız ve kötü olduğunu iddia ettiğiniz filmin
kodlama, bitrate, boyut vb bilgileri nedir?
- Ekran çözünürlükleriniz aynı ayarda mı?
- Video kalitesini belirlemekte kullandığınız ölçüt nedir?