[Pardus-kullanicilari] Merhaba Bazi soru ve onerim var

Kursat Unlukara kursat at unlukara.com
29 Þub 2008 Cum 12:19:26 EET

Merhaba Aydın bey
istatistikle akademik seviyede uğraşan birisi olarak ciddi hiçbir istatistik
kurumunun
windows ve onun üzerinde geliştirilmiş paketleri kullanmadıklarını ifade
edebilirim.

Bu windows karşıtlığından ya da ona yazılan ücretli yazılımlara garezden
deÄŸil,
kaynak kodlarının kapalı olmaları sebebi ile bazı değişken tiplerinin
yazılımcılar tarafından
hangi ifade ve döngülerle hangi bilgisayar kaynağını ne ölçüde
kullanıldığının bilinmemesi
sebebi ile kullanılmamaktadır.

Bunun sınanması da pek çok uzman tarafından yapılmış, excel, eviews,
mathematica, minitab, matlab, spss
gibi farklı programlarda aynı data ve formüller farklı farklı sonuçlar
vermiÅŸtir.

Ben istatistik işlemlerinde R-project i kullanıyorum. R in açık kaynak
olması sebebi ile en azından kod kütüphanelerindeki
değişken tiplerini de dilediğim gibi değiştirme imkanım oluyor.

İstatistikte çok fazla referans verilen akademik makalelere baktığınızda
kritik verilerin
açık kaynak yazılımlar ile yapıldığını farkedeceksiniz. Bunun sebebi de veri
tipleri ve kodlara hakimiyetten kaynaklanır.

http://www.r-project.org/ adresinden ulaÅŸabilirsiniz.
Windows üzerinde çalışan bir derlemesi var ama windowsta hiç denemedim.

Saygılar, çalışmalarınızda başarılar.