[Pardus-kullanicilari] microsoft

Özgür Tunca ozgur.tunca at yahoo.com.tr
28 Þub 2008 Per 12:21:54 EET

Vefalı Serdar arkadaşımız, foruma bir eleştiri yazısı yazmışsınız. Bundan daha doğal bir şey olamaz tabii ki. Fakat açıkça söylemeliyim ki yaptığınız eleştiriyi çok gereksiz ve sıkıcı buldum. Konu microsoft ya da bir işletim sistemi. Fakat siz forumdaki başka bir arkadaşımızı eleştiriyorsunuz. Güzel özlü sözler ile o arkadaşımıza hayat dersleri vermeye kalkıyorsunuz. Ben bu forumda kişisel eleştiriler yapılmasını istemiyorum. Bu vesile ile diğer arkadaşlarımızdan da bu şekilde eleştiri yapmamalarını rica ediyorum. Konu şahıs bazına-özele indirgendiğinde bu tartışmalar aynen şu mailde olduğu gibi amacının dışına çıkıyor. İşte bu noktada siz de eleştirisini yaptığınız şeyi '' kişlerle uğraşmak yerine kendimize Pardus'a nasıl yararlı olabiliriz? diye düşünmeli ve çabalamalıyız.'' kendiniz yaparak işi içinden çıkılamaz bir hale sokuyorsunuz. Şu aşağıda yazdığınız yazıyı
 kişisel olarak ben de eleştirebilirim. Sonra ne olacak? Siz de beni kişisel olarak eleştireceksiniz. Microsoft'un aldığı cezaya bir itirazınız mı var? Yanlış karar mı vermişler?  Konuyu araştırın bize de bilgilerinizi aktarın. Fikirlerinizi söyleyin, ama kişileri eleştirmeyin.

Serdar Özgür <vefaliserdar at gmail.com> wrote:  Dün uzun bir İspanya iş gezisinden nihayet yurda dönebildim. Akşam işten gelince de, geçtim bilgisayarımın karşısına bakmaya başladım Pardus iletilerime. Keyifle okurken mailleri, Ünal bey'in microsoft'la ilgili iletisini okyunca keyfim kaçtı. Esasen bu grupdaki bazı mailleri okurken bayağı keyfim kaçıyor açıkçası.  Zaman zaman Windows'la ilgili haddini aşan diyeyim mailleri oluyunca bayağı bozuluyorum.
Zira bazı kişiler gruptaki öylesine düşmanlık beliyorlar ki Microsofta.... Bence bu düşmanlık hiç kimseye bir şey kazandırmadığı gibi Pardusa da çok şey yitirtir.
Ve Ünal bey, Bu grupda böylesine bir iletinin ne yeri var? Ayrıca Microsoft'un ceza alması sizi niye bu kadar heyecanlandırdı? Şu atasözünü anımsıyor musunuz?  " Gülme komşuna gelir başına "
Bence Microsoft'la kurumlarla, bankalarla ve kişlerle uğraşmak yerine kendimize Pardus'a nasıl yararlı olabiliriz? diye düşünmeli ve çabalamalıyız. Unutmayın " küçük insanlar, kişilerle, orta insanlar olaylarla, büyük insanlarsa fikirlerle uğraşır " Ve bu şekil bir düşmanlık ve düşmanca anlatımlar yerine Pardus'un gelişimine ve onun Windows'u aşmasına  katkıda bulunsak daha iyi olmaz mı?
Yani kısaca Konfiçyus'un dediği gibi " Karanlığa küfredeceğimize, bir mum yaksak daha iyi değil mi? " Zira bunlar karanlığa bağırmanın aynısı. İsterseniz zaman zaman yaptığım gibi, tüm ışıklarınızı söndürün ve aklınıza Microsoft'u - ya da sizi kızdıran bir şeyi getirip, küfrü basın hem de en yakası açılmadık cinsinden. Sonra birkaç dakika durun ve ışığı açın. Ve bakın bakalım değişen bir şey var mı?
Unutmadan, sakın komşunuz ya da yakınınızda kızdığınız kimse varsa bunu denemeyin yoksa ya karakolda ya da hastahanede alırsınız soluğu, maaazallah duyarsa...

Ä°yi akÅŸamlar olsun.

                                           Serdar Özgür.