[Pardus-kullanicilari] Pardus 2008, yakında...

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
25 Şub 2008 Pzt 09:50:06 EET

25 February 2008 Monday 02:15:52 tarihinde Emre ERENOGLU şunları yazmıştı:
> Bir hatam varsa pek tabii ki ozur dilerim. Anlattiklarinizi pek tabii ki
> biliyorum, ancak benim sorum temel olarak 2008 icindi. Zaten sistemimde
> 2007.3 ve son paketler kurulu bulunuyor.
>
> Belki biraz sabirsizligimdan, belki de Pardus'u cok begenmemden olacaktir
> ki, mart'a girerken halen 2008'i kullanamiyor olmak, degil kullanmak
> alfasini betasini bile kuramiyor olmak beni huzursuz ediyor :)  sitemim
> ondan.
>
> Ornegin Ubuntu icin bir surumun genel kullanim icin hazir oldugunun anons
> edilmesinden kisa bir zaman sonra (ay diyebiliriz yine de) bir sonraki
> [...]

Yazılan bir programı takvime bağlamak daha çok sahipli yazılımlarda gördüğümüz, özgür ve-veya açık kaynak dünyasında nadiren şahit
olduğumuz birşeydir. Hem programcılar hem de kitap yazarları için bu böyledir. Programı takvime bağlamak programcının stresini arttırır,
programın istenen kaliteye ulaşmasını zorlaştırır. GNU/Linux dağıtımlarının 2007 sonları ile 2008'in başlarında çıkan sürümleri hakkında
yazılan yorumları okursanız çoğu kişinin beğenmediğini ve/veya kalite ve/veya dengeden yoksun bulduğunu görürsünüz.
Atalarımızın "Acele işe şeytan karışır." sözü boşuna değil yani. Pardus geliştiricilerinin ellerinden geleni yaptığını biliyoruz.

Pardus projesinin test deposu var. Test deposundan yazılımların bir sonraki hallerini görebilirsiniz. Subversion depoları okumaya açık. Son
halini merak ettiğiniz yazılımları subversion deposundan indirip derleyerek kullanabiliyorsunuz. 2008 için yol haritası var. Pardus 2008'e
ne kadar yakın olduğunuzu oradan görebiliyorsunuz. Geliştirici listesi normal kullanıcı tarafından izlenebiliyor. Pardus 2008 alfa-beta
istemenizi anlıyorum, ama henüz kullanıma hazır olmayan birşeyin alfasını veya betasını yayınlamak sizce ne kadar mantıklı? Kurulamayan
veya kullanılamayan bir alfa ne işe yarar ki?

Pardus 2008 ile temel işletim sistemi bileşenlerinde köklü değişiklikler olacak. Donanım altyapısında, işletim sistemi seçim ekranında,
Pardus kurulum sisteminde, paket yönetim sisteminde ve çoğu şeyin özünde yatan C kütüphanelerinde öyle "hadi artık" deyince
yapılamayacak değişiklikler var. Bunların birbirleriyle uyumlu çalıştırılması çok ciddi emek istiyor.

Microsoft'un Windows'un yeni bilmemne sürümüyle ilgili olarak akıllara zarar paralar harcayıp dünyanın her yerinde aynı anda olacak
şekilde yaptığı bir tanıtım şeysi vardı. Tanıtım sırasında Windows çökmüştü, Bill Gates de işi pişkinliğe vurmuştu. İstediğimiz böyle birşey
değil. Değişimi tamamlaması için geliştiricilerimize biraz zaman tanıyalım.

Necmettin