[Pardus-kullanicilari] Konu Özgür yazılımdan açılmışken ...

Arda Eden ardaeden at gmail.com
21 Şub 2008 Per 01:28:51 EET

Arkadaşlar,
Hepiniz bence düşüncelerinizde kesinlikle haklısınız.

Ben Yaklaşık on yıllık bir GNU/Linux kullanıcısıyım ancak onu hep "Linux"
olarak adlandırdım yıllarca. Sadece son bir kaç aydır "GNU" felsefesini ve
Stallman'ın"Özgür Yazılım" felsefesini incelemekteyim ve ancak yeni idrak
edebildim.

Gördüğüm kadarıyla son kullanıcıyı (bizler gibi) ilgilendiren sadece "Açık
kaynak". Lisans sorunumuz olmadığı için "özgürüz". Ancak yazılım
geliştiriciler için "Açık kaynak" felsefesi biraz bağlayıcı. Stallman bu
konularda biraz katı galiba. "Özgür yazılım" felsefesi son kullanıcıdan
ziyade programcıyı ilgilendirmekte.

PARDUS'ta nVidia 3D desteği kullanmak bizler için bir özgürlük (sadece bir
örnek) Buna katılıyorum ancak yazılım geliştiricileri için bazı bağlayıcı
yönleri var. Bu konuda fedakarlık edebilirsek ve donanım üreticilerine
"Kardeşim, biz sizin donanımınızı kullanacağız ancak, lütfen sürücü
lisanslarınızı bizim ihtiyaçlarımız göre yeniden düzenleyin" biçiminde bir
istekte bulunursak, özgürlüğe anlamlı bir katkımız olacağı düşüncesindeyim.
Ya da bu donanımları kullanmayarak.

Konu biraz ayrıntılı.
Lütfen www.fsf.org ve www.gnu.org sitelerini ziyaret edin.