[Pardus-kullanicilari] Konu Özgür yazılımdan açılmışken ...

Arda Eden ardaeden at gmail.com
21 Şub 2008 Per 01:07:22 EET

Evet,
bu konuda kesinlikle haklısınız ancak,

Pek çok ağ sürücümüz, mesela benim kullandığım Atheros Wireless ağ
kartı(free olamayan) pek çok ağ sürücüsü gibi çekirdek tarafından destekli
gelmekte. Bunları kaldırmak ise ileri düzey bilgi  gerektiriyor. (yani
sadece nvidia ve ati değil) gNewSense gibi dağıtımlar bu şekilde
oluşturulmuş. (non-free firmware yazılımlar temizlenmiş olarak) Yani son
kullanıcının elinde olmayan bazı şeyler de var gibi.

Yanlış anlaşımlasın,
Ben sıkı bir PARDUS destekçisiyim. Sadece "Özgürlük için" ifadesinde
takıldım o kadar. Bu aralar Stallman ile baya bi konuştum bu konular ile
ilgili. Üniversitedeki derslerimde de bu konuları işliyorum. Doğruları
aktarmak istiyorum insanlara.
Teşekkürler.