[Pardus-kullanicilari] Konu Özgür yazılımdan açılmışken ...

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
21 Şub 2008 Per 00:48:50 EET

Thu, 21 Feb 2008 00:37:31 +0200, "Arda Eden" <ardaeden at gmail.com> :

> Bu arada ben de uzun zamandır bir PARDUS kullanıcısıyım ve PARDUS'u
> "Özgür Yazılım" olarak değil, "Açık Kaynak Kodlu" bir yazılım olarak
> adlandırmaktayım. Bu anlamda kullanmaya devam edeceğim. Ancak tam
> anlamıyla "Özgür" olduğunu söyleyemeyeceğim.
Bu Pardus'u tamamen nasil kullandiginiz ile ilgili.

Bahsedilen ozgur olmayan yazilimlarin hemen hepsi belli donanim
suruculeri. Ontanimli gelen ekran karti suruculeri (nv, ati) yerine
firmalarin kendi suruculerini kurmamak yine sizin elinizde. Yine sadece
uretici firmasinin kendisinden kapali kaynak kodlu temin edebilecegizin
donanimlari alip kullanmamak da (Canon yazici ornegi).

Eger ozgur donanim suruculeri kullanirsaniz, uzerine Microsoft'un
fontlarini ek olarak kurmazsaniz, Internet Explorer calistirmaya
kalkmazsaniz, Stallman'in anladigi anlamda tam bir ozgur dagitim olarak
da kullanabilirsiniz.

Bahsedilen dagitimlarin FSF onayli olmalarinin nedeni, bu donanimlari
isteseniz de kullanamiyor olmaniz.

                   Doruk