[Pardus-kullanicilari] Yerel Ağda Paket Paylaşımı

Erkan Altan ealt78 at gmail.com
21 Şub 2008 Per 00:21:41 EET

Uyguladığınız yöntemler de gayet mantıklı yöntemler. Fakat ben olsam
"/var/cache/pisi/packages" dizinlerini rsync ile senktronize eden kucuk bir
betik yazip 1-2 saatlik periyotlarla çalşacak şekilde her iki makinada da
cron job'ları arasına eklerdim. Her iki makinada da aynı anda çalışmaması
önemli, tek saatlerde birinde çift saatlerde diğerinde çalışabilir mesela.

Ya da  "pisi index" komutu ile cachedeki dosyalardan oluşan bir index
oluşturup o dizini apache ya da ftp üzerinden yayınlardım. Boyle yaparsanız
bir bakıma kendi yerel deponuzu oluşturmuş olursunuz. Bu durumda
makinalardan birisini hep diğeri üzerinden güncellemek daha mantıklı olur.
Eğer ADSL'niz kotalı değilse bu seçenekte isterseniz sadece var cache
dizinini değil rsync ile tüm depoyu alıp tüm deponun yerel kopyasını
oluşturabilirsiniz. Böylece yeni kuracağınız paketler de çok hızlı kurulmuş
olur.

Kolaylıklar,

Evimde iki bilgisayarımız var(benim ve kardeşimin). Güncelleme yapacak