[Pardus-kullanicilari] Yerel Ağda Paket Paylaşımı

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
20 Şub 2008 Çar 22:44:49 EET

Merhabalar,

Evimde iki bilgisayarımız var(benim ve kardeşimin). Güncelleme yapacak
olduğumuzda aynı işi tekrar yapmamak için önbellekte biriken pisi
dosyalarını benim bilgisayarımdan kardeşimin bilgisayarına sftp ile
gönderiyorum. Orada önbellek dizinine yerleştiriyorum ve ssh ile güncelleme
komutunu veriyorum. Benzer şekilde eğer o benden önce güncelleme yaptıysa
veya bir paket indirdiyse oradan kendi bilgisayarıma aktarıyorum. Bu işi
yapmanın başka ne tür yöntemleri olabilir?

Paket Yöneticisi güncelleme yaparken ssh://root:pass@192.... (kurabiliyorsa)
bağlantısı kurup /var/cache/pisi/packages altında aradığı dosyaların olup
olmadığına bakabilir mi? (Nasıl ki dosya kendi ön belleğindeyse netten
indirmiyor tekrar)

Ya da /var/cache/pisi/packages dizinleri NFS ile paylaşılabilir mi?

Yerel ağda çalışacak, birbirine önbelleklik yapan iki proxy sistemi
yapılabilir mi? (pisinin yanında web için de) Gerçi pisi'nin proxylere karşı
alerjisi var sanırım. "File not a zip file" hatası baya bir baş ağrıtıyordu
proxy'li ağlarda.

Hangisi daha mantıklı/pratik olur?

Teşekkürler...

--