[Pardus-kullanicilari] Oki ML 3320 Dot Matrix

Hasan Alp iNAN hasan at trlinux.org
20 Şub 2008 Çar 08:54:26 EET

Merhaba

Öncelikle yazıcı ekleme/ayar işlemlerini yaptığım kullanıcı yönetici haklarına sahip. Yetkili kullanıcı düğmesini görmedim bile. Sadece yazdırma sunucusu yapılandırmasına girdim. Burada yaptığım işlemleri sıralarsak;

Ağ Kısmı altında Dinle bölümüne eth0 üzerindeki ipyi girdim ki burdan gelecek yazdırma isteklerini gerçekleştirsin diye.

Sonrasında Güvenlik kısmında Konumlar bölümünde Kök kısmını düzenle diyerek ACL adreslerine Allow All'ü ekledim. Yani tüm herkesin yazdırabilmesini istiyorum.

Bu işlemi yaptıktan sonra /admin/conf satırının silindiğini fark ettim. Zaten ondan sonrada hiç yazdırma işlemi gerçekleşmedi.

Oki ML3320'yi ilk tanıttığımda sorunsuzca denme çıktısı alabilmiştim. Ama bu değişiklikten sonra deneme çıktılarıda hata verdi.

Uygulama sunucumuz Red Hat Enterprise 4.0 üzerinde çalışıyor. Yazdırma işini lpd veya cups ipp ile yapabiliyoruz. herhangi bir kullanıcı yetkilendirmesine gerek yok. İstediğim şey sunucudan gelecek olan dosyanın hangi kullanıcı olursa olsun yazdırılması. Başka bir yerde cups ipp ile yazıcı paylaşımı yaptım 2 pardus arasında sorun çıkmamıştı. Bu ayarlarlada dosya uygulama sunucusundan geliyor kuyruğa düşüyor görebiliyorum ama dev/lp0 ın kullanımına izin verilmemesi sebebiyle yazdırılamıyor.

Komut Çıktıları

$ ls -alh /dev/lp*
crw-rw---- 1 root pnp 6, 0 Şub 19 18:35 /dev/lp0

$ ls -alh /etc/cups

toplam 108K
drwxr-xr-x  6 root sys  4,0K Şub 19 17:58 .
drwxr-xr-x 67 root root 4,0K Şub 19 17:59 ..
drwx--x--x  2 pnp  root 4,0K Şub 18 17:46 certs
-rw-------  1 root sys    83 Şub 19 17:13 classes.conf
-rw-------  1 root sys    83 Şub 19 16:53 classes.conf.O
-rw-r--r--  1 root root 1,2K Eyl 24 11:58 command.types
-rw-r-----  1 root sys   20K Şub 19 17:58 cupsd.conf
-rw-r-----  1 root pnp  2,4K Ara 20 17:55 cupsd.conf.default
-rw-r-----  1 root sys   20K Şub 19 17:57 cupsd.conf.O
drwxr-xr-x  2 root pnp  4,0K Ara 20 17:55 interfaces
-rw-r--r--  1 root root 4,7K Ara 20 17:55 mime.convs
-rw-r--r--  1 root root 6,3K Ara 20 17:55 mime.types
drwxr-xr-x  2 root sys  4,0K Şub 19 17:13 ppd
-rw-------  1 root sys   437 Şub 19 17:53 printers.conf
-rw-------  1 root sys   350 Şub 19 17:53 printers.conf.O
-rw-r--r--  1 root root  946 Ara  6 23:04 pstoraster.convs
drwx------  2 root sys  4,0K Şub 19 17:24 ssl

Teşekkürler.

Hasan Alp İNAN