[Pardus-kullanicilari] Oki ML 3320 Dot Matrix

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
19 Şub 2008 Sal 13:16:34 EET

19 February 2008 Tuesday 12:33:52 tarihinde Hasan Alp iNAN şunları yazmıştı:
> Merhaba
>
> İstemcilerimde kullandığım Oki Microline 3320 dot matrix yazıcıyla Pardus üzerinde sorun
yaşıyorum arkadaşlar. Ne yaptıysam bir türlü yerelde çalıştıramadım. LinuxPrinting.org'da uygun
sürücü olarak okiibm önerilmiş. foomatic-filters-ppds pisi paketini kurdum. Yazıcıyı ekledim.
Dene dediğimde kuyrukta takılıp duruyor. Yazıcının sağlam olduğuna eminim. Kablosuda sağlam.
lpstat -t ile kontrol ettiğimde aşağıdaki çıktıyı alıyorum.

> hasan at pardus ~ $ lpstat -t
> scheduler is running
> system default destination: term89
> device for term89: parallel:/dev/lp0
> term89 accepting requests since Sal 19 Şub 2008 10:53:52 EET
> printer term89 disabled since Sal 19 Şub 2008 10:53:52 EET -
>         Unable to open parallel port device file "/dev/lp0": Permission denied
> term89-28               hasan            15360   Sal 19 Şub 2008 12:11:40 EET
>
> Yazıcı yerel olarak çalıştıktan sonra cups ipp olarak çalışacak ve otomasyon programımız böylece
yazdırma işini yapabilecek. Ama burada takıldım.

> Bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan ilgi bekliyorum.
>
> Teşekkürler.

Yazıcıyla ilgili root olarak herhangi bir işlem yaptınız mı?