[Pardus-kullanicilari] Oki ML 3320 Dot Matrix

Hasan Alp iNAN hasan at trlinux.org
19 Şub 2008 Sal 12:33:52 EET

Merhaba

İstemcilerimde kullandığım Oki Microline 3320 dot matrix yazıcıyla Pardus üzerinde sorun yaşıyorum arkadaşlar. Ne yaptıysam bir türlü yerelde çalıştıramadım. LinuxPrinting.org'da uygun sürücü olarak okiibm önerilmiş. foomatic-filters-ppds pisi paketini kurdum. Yazıcıyı ekledim. Dene dediğimde kuyrukta takılıp duruyor. Yazıcının sağlam olduğuna eminim. Kablosuda sağlam. lpstat -t ile kontrol ettiğimde aşağıdaki çıktıyı alıyorum.

hasan at pardus ~ $ lpstat -t
scheduler is running
system default destination: term89
device for term89: parallel:/dev/lp0
term89 accepting requests since Sal 19 Şub 2008 10:53:52 EET
printer term89 disabled since Sal 19 Şub 2008 10:53:52 EET -
        Unable to open parallel port device file "/dev/lp0": Permission denied
term89-28               hasan            15360   Sal 19 Şub 2008 12:11:40 EET

Yazıcı yerel olarak çalıştıktan sonra cups ipp olarak çalışacak ve otomasyon programımız böylece yazdırma işini yapabilecek. Ama burada takıldım.

Bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan ilgi bekliyorum.

Teşekkürler.

--
Hasan Alp iNAN <hasan at trlinux.org>